شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ تا ۱۸

ایران در حال گذار به سمت شبکه های نسل پنجم ارتباطی (۵G) است و شرکتها و متخصصین مخابراتی نوآور ایرانی به دنبال فرصت های نوظهور در این فضای جدید هستند. از سوی دیگر، در مسیر حرکت به سمت پیاده‌سازی هوشمندسازی در جنبه‌های مختلف زندگی انسان‌ها، استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

روندهای  جهانی بیانگر این واقعیت هستند که ترکیب قدرتمند نسل جدید سیستم‌های مخابرات بی‌سیم (۵G) و هوش مصنوعی (AI) ما را به یک عصر جدید کاملا دیجیتال و هوشمند سوق می‌دهند. در همین راستا تلاش‌های پژوهش‌گران در این حوزه بر این مهم متمرکز شده است تا بتوان با بکارگیری هوش مصنوعی در شبکه‌های ۵G و حتی نسل‌های بعدی شبکه‌های مخابراتی این شبکه‌ها را به عنوان یک بستر فراگیر برای برقراری اتصال هوشمند تبدیل کنند. هدف از ارائه این وبینار که توسط یکی از پژوهشگران ایرانی از کشور کانادا ارایه خواهد شد، معرفی یک دورنما از فناوری‌ها و تکنیک‌هایی است که ما را در حرکت به سمت پیاده‌سازی نسل‌های جدید شبکه‌های بی‌سیم هوشمند یاری می‌کند.

وبینار مذکور اولین جلسه از سلسله وبینارهای رویداد سالانه Intelligent Connectivity در ایران است که پس از تجربه موفق فروم اینترنت اشیا ایران به عنوان یک نهاد موثر در ایجاد همکاری و هم‌افزایی میان بازیگران اکوسیستم اینترنت اشیا در ایران، سعی بر آن دارد تا با تمرکز بر بکارگیری فناوری‌های نوین مانند ۵G، IoT  و AI و با گردهم آوردن متخصصان این حوزه‌ها به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور اکوسیستم جامع اتصال هوشمند را در ایران تشکیل دهد.

در همین راستا، از تمامی علاقمندان و متخصصین این حوزه دعوت به عمل می‌آید تا با شرکت، بحث و تبادل نظر در این سلسله نشست‌ها ما را در اتخاذ راهکارهای بهینه برای ایجاد هم‌افزایی میان بازیگران مختلف اکوسیستم جامع اتصال هوشمند ایران یاری دهند.

ثبت‌نام رایگان

تاریخ انتشار: 19 می 2021
اشتراک گذاری: