به گزارش گروه علمی تحلیلی طیف شرکت آسیاتک با فناوری فیبرنوری در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال حضور یافت. شرکت آسیاتک که به عنوان یکی از حامیان این رویداد بزرگ دیجیتال شناخته می‌شود، در این همایش مهم با ارایه جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه توسعه زیرساخت و تسهیل امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت، نقش بسیار مؤثری ایفا کرد.
در این رویداد، آسیاتک به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری و ارتباطات، اقدامات و فعالیت‌های متعددی را در زمینه توسعه زیرساخت و افزایش دسترسی به اینترنت پر سرعت به خانوارهای ایرانی ارائه نمود. این شرکت در حاشیه رویداد نیز به معرفی راهکارهای متنوع ارتباطی سازمانی و خانگی پرداخت و با تمرکز بر راهکارهای مبتنی بر فیبرنوری، تلاش برای ارتقاء ارتباطات در کشور را پیگیری کرد.
دکتر محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، در پنل روز نخست رویداد به بحث درباره سیاست‌های اقتصادی مرتبط با اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در ایران پرداخت و در این زمینه تصریح کرد: “فیبرنوری نیازمندی بزرگی در همه شهرها دارد، اما تحویل آن در اپراتورها به همراه سرویس‌های TD-LTE قابل مقایسه نیست.”
همچنین، رضا فهیمی، معاون فنی آسیاتک، در روز دوم رویداد در مورد فناوری FTT-5G به عنوان یکی از دستاوردهای تیم تحقیق و توسعه (R&D) آسیاتک صحبت کرد و این فناوری را به عنوان یک راهکار مهم برای افزایش دسترسی خانوارهای ایرانی به شبکه فیبرنوری معرفی نمود.