همان گونه که می‌دانید صنعت گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا مورد توجه بسیاری از دولت ها قرار گرفته است. در حال حاضر این صنعت در رابطه با امور مالی با چالش‌های متعددی از جمله حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید مواجه است. هر دو طرف زنجیره سفر، از جمله توریست‌ها و یا افرادی که محل سکونت یا خدمات دیگر را برای مسافران فراهم می‌کنند با ریسک‌های مختلفی در طول سفر مواجه می‌شوند. برخی از این چالش‌ها نگران‌کننده هستند اما تعداد کمی از آن‌ها نیز وجود دارد که در صورتی که به طور منطقی به آن‌ها رسیدگی شود تبدیل به فرصت می‌شوند. استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت گردشگری، فرصتی را برای غلبه بر برخی از چالش‌های عمده در این صنعت ایجاد می‌کند.

به منظور حل این چالش‌ها کشور ژاپن یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Japan Content Token) JCT) را معرفی کرده است. این پلت‌فرم به گردش‌گران خارجی اجازه می‌دهد تا ظرفیت‌های مختلف کشور ژاپن از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مناظر تاریخی و رویدادهای فرهنگی و تجربیات را جستجو کنند. عوامل مهم در پیاده‌سازی این پروژه عبارتند از:

  • پلت‌فرم توزیع بلیط که با عنوان JaCKET شناخته می‌شود که در واقع همان بلیط ژاپنی‌ها (Japanese Ticket) است.
  • توکن JCT به منظور پرداخت برای خرید بلیط و دارایی‌های نقدی پلت‌فرم استفاده می‌شود.
  • گردشگران خارجی با ارائه بلیط‌ها، مکان‌های مورد نظر خود را در پلت‌فرم رزرو خواهند کرد.
  • محبوب‌ترین مجله محلی ژاپن، Discover Japan، ظرفیت‌های گردشگری را روی پلت‌فرم قرار می‌دهد.
  • کانال رسانه‌ای Otaku، امکان رزرو رویدادها را فراهم می‌کند.

با استفاده از پلت‌فرم JaCKET، گردشگران ژاپن می‌توانند از توکن‌ها به منظور خرید و فروش بلیط‌ها، رزرو و کسب اعتبار اضافی استفاده کنند. حق تجربیات استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور به بلیت هایی تبدیل می شود که قابل خرید با استفاده از توکن‌های JCT هستند. این پلت‌فرم همچنین یک پلت‌فرم ثانویه‌ای را ایجاد می‌کند که این حقوق را می‌توان با هر قیمتی و در محدوده از پیش تعیین شده فروخت.

ویژگی‌های توکن JCT:

اگر بخواهیم با چشم‌انداز سرمایه‌گذاری به این موضوع نگاه کنیم، توکن JCT مزایا و ویژگی‌های متعددی دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره شده است:

  • توکن JCT در صرافی‌های ارزی جهانی از جمله CYBEX، BITMART و Fcoin قابل معامله است.
  • شرکت Cybex، یکی از حامیان اصلی صنعت بلاک‌چین و شرکتMonstar Lab با ایجاد مراکز مختلف تحقیق و توسعه در سطح جهانی، از تیم مدیریت پشتیبانی می‌کنند.
  • سه ویژگی اصلی فناوری پلت‌فرم بلاک‌چینی، دفتر کل عمومی، امنیت بالا و عدم تمرکز بر مبنای مبادله توزیع‌شده و قراردادهای هوشمند است.
  • اطلاعات موثر پلت فرم JCT در یک اوراکل (فناوری که اطلاعات اطراف و خارج از بلاک‌چین را جمع‌آوری می‌کند) ادغام خواهند شد.
  • تسویه حساب‌ها در پلت فرم با توکن JCT و پول نقد انجام می‌شود.
  • این پلت فرم، AirDrop (توزیع توکن رایگان بین دارندگان یک ارز دیجیتالی به عنوان پاداش) را در سه فاز برنامه‌ریزی کرده است که در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است و فاز نهایی آن در بهار ۲۰۱۹ خواهد بود. سکه JCT با تغییرات روزانه در بازار، به ارزش ۰٫۲۱۳۳۹۷ دلار می‌رسد. این توکن در ماه اوت سال ۲۰۱۸ به عنوان یک طرح پروژه عرضه شد. حداکثر تعداد توکن‌های در گردش، ۳۰ میلیون از تعداد کل ۱۸۰ میلیون عدد خواهد بود. این پروژه قصد دارد از اعضای بنیان‌گذار و حامیان آنها و نه از سرمایه گذاران عمومی جمع آوری کند.
  • این پروژه با تیم توسعه و مدیریت قوی پشتیبانی می‌شود که از تجربه زیادی در صنعت گردشگری و فناوری بلاک‌چین برخوردار هستند. به نظر می‌رسد که توکن JCT از پتانسیل زیادی برای دستیابی به موفقیت در جهان رمزنگاری برخوردار است و ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

 

https://www.newsbtc.com