Olsztyn در لهستان اولین شهر در جهان است که از بلاکچین Ethereum برای کمک به ارائه خدمات اضطراری استفاده می­ کند و یک مورد استفاده ملموس دیگر را برای فناوری دفترکل توزیع شده ارائه می­ دهد.

آزمایش موفقیت آمیز SmartKey

 Olsztyn  برای کمک به پلیس ، آتش نشانی و خدمات آمبولانس، آزمایش موفقیت آمیز SmartKey ، فناوری های که بلاکچین را با دارایی های فیزیکی متصل می­ کند ، به پایان رسانده است.

کارآمدی بیشتر تیم های امداد و نجات

گزارش شده است که SmartKey با اتصال یک قرارداد هوشمند به دستگاه های هوشمندِ Teltonika که توسط تیم های امداد و نجات محلی استفاده می شود، تیم های امداد و نجات را قادر می­ سازد تا کارهای خود را به طور کارآمدتری انجام دهند. این اتصال ارائه­دهنده خدمات اضطراری را قادر می­سازد بدون نیاز به ردیابی دارنده کلید یا صبر برای اجازه ، وارد هر ساختمانی در شهر شوند.

فناوری بلاکچین راه حلی کامل

Gustaw Marek Brzezin ، مارشال Warmia-Masuria است که Olsztyn  در آن واقع شده است ،ضمن صدور بیانیه ای گفت: “نیاز به خدمات امداد و نجات درحالی که برای انجام وظایفشان بدون مانع باشد، بسیار ضروری است. به نظر می ­رسد استفاده از فناوری بلاکچین و SmartKey مانند یک راه حل عالی و کامل باشد. به مالکان و ساکنان اطمینان خاطرداده شود، همچنین آزادی خدمات اضطراری که ضروریست محقق می­شود.. “

فناوری بلاکچین زمینه ساز توسعه شهرهای هوشمند

SmartKey بیانگر آن است که فناوری بلاکچین می تواند زمینه را برای توسعه شهرهای هوشمند فراهم کند. اگرچه تعاریف متفاوت است، یک شهر هوشمند به هر منطقه شهری اطلاق می ­شود که از فناوری های نوظهور و حسگرها برای جمع ­آوری داده­ ها استفاده می ­کند، سپس می­ تواند برای مدیریت موثرتر دارایی ­ها ، منابع و خدمات استفاده شود. شهرهای هوشمند نظریه ­های دیگری در مورد پایداری و توسعه اقتصادی را نیز تکمیل می کنند.

اینترنت اشیاء ستون مهم تحول شهری

اینترنت اشیا یا IoT می تواند پیامدهای عمده ای برای شهرهای هوشمند آینده داشته باشد. تصور می شود دستگاه های متصل یکی از بزرگترین فرصت های رشد دهه آینده است. به عنوان مثال ، مجمع جهانی اقتصاد ، اینترنت اشیا را به عنوان ستون مهم “تحول شهری” ، به ویژه پس از COVID-19 ، شناسایی کرده است.

بزرگترین پروژه ارز رمز نگاری شده IoT

چندین پروژه ارز رمزنگاری شده در IoT فعالیت می کنند که بزرگترین پروژه(Iota MIOTA) است که ۸۲۵ میلیون دلار در بازار سرمایه دارد. حداقل ده پروژه­ دیگر دارای سقف بازار ۱ میلیون دلار یا بیشتر هستند.

فاطمه بختیاری

https://cointelegraph.com/news/polish-city-becomes-first-to-adopt-ethereum-blockchain-for-emergency-services