وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS) قرار است ابزار جدید پایش اطلاعات را براساس فناوری بلاک‌چین اجرا کند. بر اساس گزارش اخیر FedTech Magazine، این ابزار جدید، HHS Accelerate نامیده می‌شود و روند تولید و اجرای قراردادها را ساده می‌کند.

فناوری بلاک‌چین در حال گسترش در تمام جهان است و خدمات مختلف را بهبود می‌بخشد. این فناوری در حال حاضر در زنجیره تامین، انتقال پول و بازار املاک و مستغلات استفاده می‌شود. در حال حاضر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در حال کار با این فناوری است تا ایجاد قراردادها را ساده کند.

این ابزار جدید باعث می‌شود که کارکنان قراردادی که در وزارت بهداشت و خدمات انسانی کار می‌کنند، بینش و دید بیشتری نسبت به عملکرد خود داشته باشند.

دستیار معاون وزیر بهداشت و خدمات انسانی، Jose Arrieta، در ماه دسامبر ۲۰۱۸ گفت که در حال حاضر در دسترسی به داده‌های آنی مشکلاتی وجود دارد. با استفاده از HHS Acceleration این سازمان می‌تواند دسترسی سریع به داده‌های استاندارد داشته باشد. فناوری بلاک‌چین می‌تواند با تقسیم کردن داده‌ها به زیر مجموعه‌های کوچک به تمرکززدایی آن‌ها کمک کند.

Arrieta در ادامه افزود: “این فناوری بسیار قدرتمند است. اجازه دهید بگوییم شما یک آیفون را خریداری کرده اید – شما قیمت آن را در آمازون جست‌وجو می‌کنید و آن را ۳۰ دلار ارزان تر پیدا می کنید. شما آن را به صندوقدار نشان می دهید و تخفیف می‌گیرید. این توانمندسازی کسب کار و توانمندسازی قرارداد حرفه‌ای است. “

قبل از انتشار، اصلاحاتی وجود دارد که باید انجام شود تا همه چیز آماده استفاده قرار گیرد. شرکت‌های متعددی در حال کار کردن با فناوری دفتر کل توزیع ‌شده  (DLT)و بهبود خدمات و محصولات خود هستند.

 حتی بانک های بزرگ و موسسات مالی نیز در حال استفاده از فناوری بلاک‌چین هستند. یکی از این شرکت ها JP Morgan  است که بلاک‌چین خصوصی Quorum را ایجاد کرده است. شرکت دیگر، JD.com است که ردیابی مواد غذایی را از زمان تولید تا زمان مصرف امکان‌پذیر می‌سازد.

منبع:

bitcoinexchangeguide.com/departmentof-health-and-human-services-in-the-us-to-use-blockchain-in-new-hhs-accelerate-tool