کسب وکار‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری به سوی فناوری‌های جدید روی می آورند به گونه ای که اصطلاح تحول دیجیتال یکی از ترند‌های مهم در فضای نوآوری شده است. لذا پرداختن به تحول دیجیتال و نتایج حاصل شده از آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

بر اساس نظرسنجی از رهبران بریتانیا که توسط bluQube انجام شده است، پذیرش فناوری‌های تحول دیجیتال در حال افزایش است. Simon Kearsley، مدیر عامل bluQube می‌گوید: «فناوری‌های به اصطلاح «آینده»، مانند روباتیک یا اینترنت اشیا، اکنون به طور جدی وارد جریان اصلی کسب ‌وکارهایی شده‌اند که به دنبال رشد و متمایز شدن از سایر رقبا هستند.

تقریباً سه چهارم (۷۲٪) از رهبران مشاغل گزارش می‌دهند که سازمان‌های آن‌ها از فناوری تلفن همراه استفاده کرده‌اند. درصد مساوی می‌گویند که از ابر برای فرایندهای عملیاتی خود استفاده می کنند. اینترنت اشیا تقریباً توسط نیمی از مشاغل (۴۸٪) پذیرفته شده است که از موبایل و ابر عقب افتاده است. در ادامه، شاهد پذیرش قابل توجه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. نزدیک به یک سوم (۳۰%) از رهبران گزارش می‌دهند که از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند. واقعیت افزوده نیز مورد پذیرش قابل توجهی قرار گرفته شده است و اکنون بیش از یک پنجم (۲۱%)، از آن برای عملیات خود استفاده می‌کنند.از جمله فناوری‌های نوظهورتر که در حال رشد هستند، اما هنوز مورد پذیرش گسترده قرار نگرفته‌اند، عبارتند از: دوقلوهای دیجیتال (۱۸٫۷%)، روباتیک (۱۲٫۷%)، و سیستم‌های قابل همکاری (۱۲٫۷%).

پذیرش فناوری‌های جدید، در برخی زمینه‌ها هنوز راه درازی در پیش دارد، زیرا بسیاری از کسب‌وکارها مزایای بالقوه و تحول‌آفرین فناوری‌ها را نادیده گرفته‌اند.این گزارش خاطرنشان می‌کند که ۷۸ درصد از کسب‌وکارها، این فناوری‌های تحول دیجیتال را به عنوان کمک به رشد در سازمان هایشان شناسایی کرده‌اند که نشان می‌دهد تمایل برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.۷۶ درصد از رهبران بیان می‌کنند دورکاری به دلیل شیوع  بیماری همه‌گیر، برنامه‌های سازمان آن‌ها را برای پیاده سازی فناوری های دیجیتال تسریع کرده است.

با افزایش هزینه‌های سوخت که تمایل برای دورکاری را بیشتر می‌کند، کسب‌وکارهای بیشتری متعهد می‌شوند به پیشرفت‌هایی که در این زمینه در هنگام همه‌گیری انجام داده‌اند ادامه دهند. ۳۶ درصد از رهبران کسب و کار معتقدند که باید فناوری بیشتری را برای پشتیبانی از ادامه مدل های کار ترکیبی یا دورکاری پیاده سازی کنند.

در این نظرسنجی مناطقی وجود دارد که کسب و کارها احساس می کنند تحول دیجیتال بیشترین سود را برای آن‌ها دارد:

با استفاده از فناوری‌های نوآورانه مناسب، برای اتوماتیک کردن و ساده‌سازی کارهای تکراری و وقت‌گیر، کسب‌وکارها می‌توانند پتانسیل واقعی کارکنان خود را شکوفا کنند و زمان و فضای تیم را برای تمرکز بر وظایف استراتژیک کسب‌وکار آزاد کنند.

عارف جعفری