اپراتور ترکسل در سال ۲۰۱۹ برنامه های جدیدی را تحت شبکه NB-IoT خود معرفی کرد، از طرفی این اپراتور مدتی است در پروژه های کشاورزی و دامداری هوشمند، فعالیت های خود را شروع کرده است. این اپراتور پروژه گوشواره های هوشمند را برای تعداد ۱۷میلیون راس گاو ترکیه بعد از عید قربان امضا کرده است. در واقع هدف از انجام این پروژه، دسترسی مردم به گوشت سالم و آگاهی از بیمار بودن برخی از حیوانات و بتبع گوشت آنها است.

در این زمینه ترکسل راه حلی را برای نظارت و کنترل حیوانات ارائه کرد که برای بخش دامداری بسیار پر اهمیت خواهد بود. اولین شبکه NB-IoT ترکسل امکان کنترل و نظارت حیوانات را با استفاده از گوشواره های هوشمند فراهم می کند.

در این پروژه به طور مداوم، چک می شود که حیوانات داخل جایگاه خود هستند و زنده اند و یا مرده اند و در نتیجه تولید شیر را با دنبال کردن چرخه تولید، افزایش می دهند. همان طور که پیش تر ذکر شده است ترکسل با هدف افزایش بهره وری در ۱۷ میلیون راس گاو موجود در ترکیه، پروژه گوشواره های هوشمند را طراحی کرده است.

از جمله مزایای پروژه گوشواره های هوشمند در بستر شبکه NB-IoT می توان به مواردی اشاره کرد:

  • یک گزارش سلامت دیجیتال از حیوانات ارائه می شود
  • دامداران می توانند تمام اطلاعات بهداشتی حیوانات خود را در محیط دیجیتال نظارت کنند و در صورت ایجاد مشکل با دامپزشک به راحتی ارتباط برقرار کنند.
  • با پیشگیری و تشخیص زودهنگام و درمان سریع حیوانات بیمار، مانع از شیوع بیماری و اتلاف دسته جمعی حیوانات می شوند.
  • اطلاعات کلیدی ارائه می شود که سلامت مشتریان محصولات حیوانی را تضمین می کند.
  • جلوگیری از انتقال حیوانات بیمار به جاهای دیگر با استفاده از نرده های مجازی که مانع از شیوع بیماری می شود.
  • از فروش حیوان بیمار به مشتریان جلوگیری می شود.

منبع