در حال حاضر اپراتور ترکسل با در اختیار داشتن مجموع ۳۳٫۵۰۰ متر مربع از فضای دیتا سنتر و زیرساخت های ابری خود، بزرگترین منطقه دیتا سنتر ابری ترکیه را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل ترکسل عنوان کرد : سرمایه گذاری ما در مراکز داده ترکیه که مطابق با استانداردهای بین المللی است، با هدف این شعار است که داده های ترکیه باید در ترکیه میزبانی شود و توسعه یابد.

با راه اندازی مرکز داده بعدی ترکسل در luorlu که قرار است در سال ۲۰۲۰ تکمیل شود، سرمایه گذاری‌های ترکسل در بخش دیتا سنتر ابری از ۲ میلیارد دلار بیشتر خواهد شد و موقعیت ترکسل را به عنوان قدرت برتر در بازار تثبیت می‌کند.

این شرکت با نصب سیستم‌های پنل خورشیدی در پارکینگ مرکز داده‌های جدید خود در آنکارا، اولین بار رکورد خود را در ساخت دیتاسنتر خورشیدی ثبت کرد. در این روش دیتاسنترها از برق تولید شده توسط پنل های خورشیدی استفاده می‌کنند و همچنین آب باران را هم در همین پارکینگ هایی که پنل خورشیدی وجود دارد برای استفاده در مزارع و باغ‌ها تبدیل به آب‌های قابل استفاده می کند. در نتیجه در مصرف آب ساختمان‌ها و مزارع صرفه‌جویی می‌شود.

مرکز داده و خدمات ابری ترکسل  به شرکتهای بین المللی نیز کمک می‌کند تا داده‌ها را در ترکیه ذخیره کنند.

لازم به ذکر است، اپراتور ترکسل تمام زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها را در مراکز داده خود پشتیبانی می‌کند و در نتیجه هزینه‌‌ها را برای مشتریان خود از این طریق کاهش می‌دهد و یک زیرساخت انعطاف پذیر نیز اراده می‌کند.