به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، اپراتور تلفن همراه زین عربستان(Zain) شبکه نسل پنجم تلفن همراه(۵G) را در این کشور راه‌اندازی نموده است.

اپراتور زین در وبسایت خود، با ایجاد بخشی با عنوان ۵G اقدام به فروش سرویس اینترنت ثابت بی‌سیم مبتنی بر ۵G نموده است و اعلام کرده است “۵G در حال تغییر زندگی، کار و سرگرمی ما است”.  اپراتور زین در ابتدای صفحه ۵G وبسایت خود اعلام نموده است که “مخابرات همواره با تغییر سرعت و ایجاد نوآوری همراه بوده استف که ۵G یکی از این تحولات به شمار می‌آید.”

اپراتور Zain، نقشه پوشش ۵G این اپراتور را بر روی وبسایت قرار داده ودر جواب سؤال “چرا باید از ۵G اپراتور زین استفاده کرد؟” گفته است: ” اپراتور زین، رقابتی‌ترین سرویس‌های ۵G را در عربستان ارائه می‌دهد، سرویس‌هایی با بهترین قیمت. شبکه Zain 5G با پوشش گسترده‌ای که در سرتاسر عربستان ایجاد نموده است، سرعت فوق‌العاده و با کمترین تأخیر را برای کاربران به همراه دارد.”

اپراتور زین عربستان اعلام نموده است که کاربران با یک قرارداد یکساله و با پرداخت ۳۴۹ ریال سعودی در ماه می‌توانند به صورت نامحدود به سرویس اینترنت ثابت ۵G دسترسی داشته باشند. براساس مشخصات اعلام شده از سوی اپراتور زین، سرویس مذکور بر روی فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند به نرخ ارسال اطلاعات ۲٫۳۳ و ۱٫۲۵ گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند. شایان ذکر است، روتور ارائه شده توسط این اپراتور، قابلیت استفاده در شبکه LTE را داشته و در شبکه LTE، نرخ ارسال ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و ۱٫۶ گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند.