اپراتور SK-Telecom یک پورتالOpen API  را به وجود آورد و در آن API­های دپارتمان­های مختلف ICT وابسته به اپراتور را جمع­آوری می­کند و آن­ها را با کمپانی­های خارج از اپراتور به اشتراک می­گذارد.

اپراتور SK-Telecom برای کمک به شرکت­های کوچک و متوسط ​​(SME) و ایجاد یک فضای کسب و کاری جدید، در این مسیر قدم نهاد تا شرکت­های بیرون اپراتور با استفاده از APIهای واحدهای مختلف گروه SK، از جمله SK C&C، SK Hynix، SK Planet، SK Broadband شروع به ساختن سرویس­های جدید کنند.

در واقع اشتراک­گذاری API به رشد اکوسیستم­های مرتبط با اپراتور، و در نهایت به رشد و توسعه مجموعه SK کمک شایانی خواهد کرد. APIها اجزای اساسی نرم افزار و سرویس­ها هستند و به عنوان دارایی­های اصلی هر کمپانی طبقه بندی می­شوند.

پورتال SK Open API تعداد ۴۶ API را ارائه می­دهد و ۱۹ تا از این APIها متعلق به SK-Telecom است و این APIها شامل T Map و mobile edge computing (MEC) می­شوند و ۱۳ تا از آن­ها متعلق به SK-Broadband است. لازم به ذکر است که تعداد این APIها در سال آینده به تعداد ۸۵ API افزایش خواهد یافت.

در واقع این پورتال به توسعه­دهندگان اجازه می­دهد تا با جستجو در آن و استفاده از APIهای متعلق به بخش­های مختلف ICT وابسته به گروه SK،  توسعه نرم افزار یا سرویس­های جدید را با ترکیب فن آوری­ها، داده­ها و محتوا آسان­تر کنند.

به عنوان مثال، برای توسعه سرویس­های مدیریت گیت مبتنی بر هوش مصنوعی، یک توسعه دهنده می­تواند با استفاده از سرویس ناوبری T Map API اپراتور SK-Telecom برای دریافت اطلاعات مکانی استفاده کند و در صورتی که این توسعه دهنده بخواهد عبور مردم از گیت را فیلمبرداری کند، می­تواند ازCloud Cam API  متعلق به گروه SK Broadband استفاده کند.

SK Telecom قصد دارد از این پورتال به عنوان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن APIها استفاده کند، این APIها هم شامل API­های دپارتمان­های وابسته به اپراتور می­شوند و هم API­هایی که توسط سایر شرکت­های غیر وابسته به اپراتور توسعه یافته است و هم اکنون تحت پلتفرم اپراتور ارائه می­­شود.

لازم به ذکر است که APIهای دپارتمان­های وابسته به گروه SK برای SMEها رایگان هستند، در حالی که API­های سایر شرکت­های غیر وابسته به اپراتور که در پورتال اپراتور وجود دارد، در قالب یک مدل کسب و کاری توافقی به شرکت­های بیرونی و استارت آپ­ها ارائه خواهد شد.

به گفته لی جونگ مین، مدیر نوآوری تکنولوژی در SK Telecom، عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم APIهای خود را نه فقط به خاطر ارزش اقتصادی آن­ها، بلکه همچنین برای ارزش اجتماعی آنها به اشتراک می­گذاریم و ما با این کار به ایجاد ارزش اجتماعی ۸٫۶ میلیون دلار آمریکا ( million8.6 US$) کمک خواهیم کرد.

منبع