به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، تحول دیجیتال یاDigital Transformation  که گاهی با دیجیتالی شدن و دگردیسی دیجیتال هم مورد اشاره قرار می‌گیرد، یکی از اصطلاحات رایج در سال‌های اخیر است.

در حال حاضر، که در دورانی با تنوع فرهنگی و جمعیتی بی‌سابقه قرار داریم، معنا و درک “کاربران(مشتری)” و نیز مراقبت از کاربران و مشتری مداری دارای اهمیت است. با وجود فناوری‌های دیجیتال که هر روز بخشی از جامعه، صنعت و تجارت را در اختیار خود می‌گیرد، این سؤال مطرح می‌شود که “چگونه سازمان‌ها می‌توانند از قابلیت‌های گسترده دیجیتالی شدن، برای پیشبرد نوآوری و بهبود کارایی خود استفاده کنند؟”

با آنکه فشارهای مداوم بر مشاغل به منظور ایجاد نوآوری و رشد در یک محیط رقابتی پویا، تحول دیجیتالی را در اولویت اصلی کسب و کارها در صنایع مختلف قرار داده است، اما مشاهده شده است که تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در راستای تحول دیجیتال، گاهاً نمی‌توانند تحقق پیدا کنند. با توجه به آنکه سازمان‌ها برای تبدیل به دیجیتالی شدن، زمان، سرمایه و تلاش قابل توجهی را اختصاص می‌دهند، چه عواملی باعث می‌شود که نتایج محسوس و قابل توجهی را به دست نیاورند؟

مؤسسه تحقیقاتی Deloitte در جدیدترین گزارش خود، نگرانی‌های شغلی امروزه را تحلیل و نقش تحول دیجیتال را در دستیابی سازمان‌ها به نتایج پایدار و معنادار در زمان حال و آینده، بررسی نموده است. در این گزارش، Deloitte به هفت محور دیجیتالی برای تمام شرکت‌ها اشاره نموده است که می‌تواند به سازمان‌ها در رسیدن به بلوغ دیجیتال، کمک نماید.

 

علاقه‌مندان به تهیه این گزارش می‌توانند به وبسایت ایران دیجیتال مراجعه نمایند.

 

Pivoting to Digital Maturity