به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال و به نقل از ایستنا، نوش آفرین مومن واقفی، معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک نیز در میزگرد چرا انقلاب؟ چرا بلاک چین؟ با اشاره به انقلاب بلاک‌چین و نگاه‌ها به این فناوری گفت: انقلاب‌ها می‌توانند دستاوردهای بد یا خوبی داشته باشند و از سویی می‌تواند دستاوردهای خوب را از بین ببرند و انقلاب بلاک‌چین نیز از همین دسته از انقلاب‌هاست که می‌تواند ضربه‌ای وارد کند یا چالش ها را برطرف کند.

وی افزود: فناوری بلاک‌چین، انقلاب اشیا است که از ترکیب اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ایجاد می‌شود و در هوشمند سازی تحولی بزرگ را به دنبال دارد. معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم واقع بینانه با بلاک‌چین برخورد کنیم، می‌توانیم از مزایای فناوری زنجیره بلوک استفاده کنیم و امیدوارم ما بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هاروارد معتقد است در ۱۰ سال آینده، فناوری بلاک‌چین دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد؛ بانک‌های مرکزی، غول‌های فناوری و شرکت‌های نوپا به دنبال بهره‌گیری از این فناوری هستند که نشان می‌دهد تا علاقه‌ای فراگیر از سوی کسب و کارها و رگولاتورها به این فناوری وجود دارد.

مومن واقفی با بیان اینکه احراز هویت از دستاوردهای اصلی فناوری بلاک‌چین است، اظهار داشت: ایجاد پروتوتایپ برای بررسی رمز ارزها است و بسیاری از بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی ایران برای تحقیق و بررسی درباره کاربردهای آن اقداماتی انجام داده است.

وی با اشاره به رمز ارز ملی افزود: رمز ارز ملی با پشتوانه ریال می‌تواند در نهایت به ایجاد یک کیف پول آفلاین منجر شود تا مشکلات چاپ اسکناس با توجه به محدودیت‌ها را خنثی کرد.