رگولاتوری ژاپن پذیرش متقاضیان مجوز برای بهره برداری از خدمات محلی ۵G را آغاز کرد . شبکه های ارتباطی فوق سریع نسل بعدی که فقط در سایت های محدودی مانند کارخانه ها و زمین های کشاورزی استفاده می شوند.

اپراتورهای ارتباطی بزرگ مانند NTT Docomo Inc.  خدمات ۵G خود را از بهار آینده آغاز می کنند و سرعت انتقال داده را تقریبا ۱۰۰ برابر سریعتر از شبکه های ۴G فعلی ارائه خواهند داد ، اما پیش بینی می شود سرویس های آنها  تنها شهرهای بزرگ را تحت پوشش خود قرار دهد.

با اجازه دادن به دولتها و بنگاه‌های محلی برای ساختن شبکه های خود در مناطق روستایی، رگولاتوری انتظار دارد مشاغل منطقه ای رونق گرفته و  به سرعت شروع به استفاده از شبکه های ۵G کنند.

به غیر از خدمات تلفن همراه ، از شبکه های محلی ۵G می توان برای کار با ماشین ها ، دوربین ها و هواپیماهای بدون سرنشین از راه دور در سایت هایی مانند زمین های کشاورزی و کارخانه ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، انتظار می رود که شهرداری ها از خدمات ۵G برای نظارت بر سطح آب رودخانه ها به صورت لحظه ای استفاده کنند. همچنین ، شبکه های محلی ۵G می توانند امن تر باشند ، زیرا انتقال داده ها به فضای سرویس محدود است.

به شبکه های محلی ۵G فرکانس های مختلفی از اپراتورهای تلفن همراه مانند NTT Docomo اختصاص می یابد. دولت مرکزی در نظر دارد برای کمک به بنگاه های کوچک و شرکت های نوپا در توکیو مشاغل تجاری را با استفاده از شبکه های محلی ۵G راه اندازی کند از اینرو به دنبال ایجاد برنامه ریزی دقیق برای دادن مجوزهای فرکانس محلی است.