رگولاتوری کشورآلمان در راستای قدرتمندسازی بخش خصوصی در حوزه های صنایع و کسب و کارهای بزرگ، طیف اختصاصی برای ایجاد شبکه های محلی بر بستر ۵G را آماده کرده است. این رگولاتوری در حال آماده سازی  طیف ۳٫۷-۳٫۸GHz برای کسب و کارها و صنایع  است و این بخش به صورت مستقل  از مزایده طیف های فرکانسی ۵G برای اپراتورهای تلفن همراه  فعالیت می کند.

طیف فرکانسی در نظر گرفته شده در حراج طیف های فرکانسی در نظر گرفته نمی شود و فقط براساس تقاضا به صنایع مختلف داده می شود که فرصت مغتنمی برای پیشرفت ۵G در بخش صنعتی را فراهم می کند.

رگولاتوری آلمان اعلام کرده است که قصد دارد طیف فرکانسی را در اختیار صنایع مختلف قرار دهد تا هرکدام با توجه به نیازمندهای خود شبکه محلی مورد نیاز خود را ایجاد نمایند.

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)  یکی از انقلابی ترین کاربردها در ۵G است. شبکه های نسل جدید ارائه دهنده ظرفیت بالا و تاخیر پایین برای اتصال میلیون ها سنسور هستند و می توانند اطلاعات زمان واقعی را برای ارائه تصمیم گیری در لحظه و اتوماسیون سازی با دقت بالا فراهم نمایند.

نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است که اپراتورها برای پشتیبانی از IIoT نیازمند ارتقا شبکه های خود هستند و این امر مسلتزم زمان زیادی است. از اینرو شبکه های محلی ۵G قابل اهمیت است.

چندین شرکت بزرگ صنعتی و شرکت های خودروسازی علاقه مندی خود را برای  ساخت شبکه های  خصوصی با مشارکت اپراتورها یا به صورت مستقل  اعلام کرده اند.