ماکسیس(Maxis)، اپراتور تلفن همراه مالزی در راستای پیاده‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه(۵G) با شرکت چینی هوواوی(Huawei) قرارداد امضا نمود. در این قرارداد آمده است: “شرکت هوواوی در نظر دارد تجهیزات و خدمات رادیویی LTE/4G و ۵G را به اپراتور Maxis عرضه نماید تا این اپراتور بتواند شبکه LTE خود را با استفاده از تجهیزات وندور هوواوی برای ورود به ۵G آماده نماید.”

هوواوی اعلام نموده است که: “اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات شبکه نسل چهارم تلفن همراه خود، زمینه را برای ورود به ۵G آماده نمایند و با سرعت بیشتری در این خصوص(ورود به ۵G) قدم بردارند. باید به این نکته اشاره کرد که این کار(سرمایه‌گذایر بر روی شبکه ۴G/LTE وابسته به در اختیار بودن طیف فرکانسی می‌باشد.”

هوواوی در نظر دارد از این همکاری به عنوان یک راهکار برای سایر اپراتورهای جهان استفاده کند تا از این طریق، راه‌حل‌ها، استانداردها و حصولاتی که باعث می‌شود ۵G آسان‌تر و با هزینه کمتر پیاده‌سازی شود را به نمایش بگذارد. علاوه‌براین، هوواوی در نظر دارد تیمی را به عنوان پشتیبانی فنی و ارائه برنامه‌های آموزشی در خصوص برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و نگهداری از شبکه ۵G در اختیار ماکسیس قرار دهد.

مسئولین اپراتور ماکسیس اعلام نموده‌اند که این قرارداد، یک اتفاق مهم نه تنها برای ماکسیس، بلکه برای همه مالزی است زیرا خود را برای ورود به آینده‌ای هیجان‌انگیز از نسل بعدی اتصالات و ارتباطات، آماده می‌کنیم. بنابراین، امضای این قرارداد، نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر در تسریع ۵G در مالزی است.