از تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۹، شبکه NB-IoT در برخی مناطق و شهرهای مالزی شامل Cyberjaya، Penang، Kuching، Putrajaya، Johor Bahru و KLCC توسط اپراتور Maxis، فعال شده است و اکنون در بستر آن به مصرف­کنندگان مختلف سرویس ارائه می­شود.

شبکه NB-IoT این اپراتور در حال حاضر در چندین صنایع مختلف تاثیرگذار است و باعث بهبود کارایی و به وجود آمدن مدل­های کسب و کار جدید خواهد شد. در حال حاضر پروژه­هایی که در بستر شبکه NB-IoT در مالزی روی آن کار می­شود شامل پروژه­های اندازه گیری هوشمند، نظارت بر محیط زیست، روشنایی هوشمند، پارکینگ هوشمند و آلارم دود و موارد دیگر است. همچنین با پیاده­سازی شبکه NB-IoT در مالزی، فرصت­های جدیدی برای سهامداران کلیدی مانند دولت، ارگان­های دولتی و کسب و کارها در مالزی در زمینه­های کشاورزی، انرژی(شرکت­های آب و برق و گاز)، شهرهای هوشمند ایجاد می­شود.

از طرفی برای آنکه NB-IoT با سرعت بیشتری در مالزی توسعه پیدا کند، اپراتور Maxis آزمایشگاه نوآوری IoT را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد تا به عنوان پلی بین مشتریان سازمانی Maxis و سازندگان دستگاه­ها و نیز ارائه دهندگان راه حل­ها در بستر تکنولوژی IoT عمل کند. در این آزمایشگاه ارائه­دهندگان راه حل­های سازمانی با کمک یک تست آزمایشی رایگان می­توانند سریعتر به بازار راه پیدا کرده و نقش­آفرینی کنند، در واقع اپراتور Maxis با راه اندازی این آزمایشگاه به شرکت­هایی که به دنبال ارائه سرویس در بستر این شبکه هستند کمک می­کند تا با پی بردن به عملکرد درست راه حل­های خود قبل از عملی کردن راهکارها در سطح انبوه و به صورت تجاری، کمک بزرگی به این بخش­ها کند.