استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات از راه دور می تواند به حل مسائل پیچیده و گاهی طولانی مدت کمک کند. و درعین حال ارزش افزوده زیادی برای مشتریان و اپراتورها به همراه داشته باشد. به کمک هوش مصنوعی، مجموعه ی عظیمی از داده های استفاده نشده می تواند مثل یک خاک حاصل خیز برای رشد خدمات حدید، بهبود کیفیت خدمات موجود، ارتقای تجربه ی مشتری به سطح جدید و بهینه سازی عملیات تجاری نقش ایفا کند. طبق مطالعات اخیر، هوش مصنوعی در شرکت های مخابراتی تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، یعنی مبلغی خیره کننده که احتمالا با گسترش دامنه برنامه های هوش مصنوعی رشد خواهد کرد. هوش مصنوعی می تواند سریعتر و گاهی بهتر از مردم تصمیم بگیرد و با استفاده از آن می توان از دانش متخصصان به طور موثرتری استفاده کرد.

سارا پوراحمد