اپراتور کره ای  SK-Telecom مدتی است که در زمینه ارائه سرویس های جدید به خصوص هوش مصنوعی(AI)  فعالیت های زیادی را انجام می دهد. همچنین برنامه‌هایی را در راستای توسعه پلتفرم و خدمات هوش مصنوعی خود با همکاری توسعه دهندگان و مشتریان شخص ثالث به اشتراک گذاشته است.

این اپراتور اخیرا سرویس هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری تشخیص صدا را معرفی کرده است. NUGU اولین سرویس دستیار مجازی خانه است که زبان کره ای را درک و پردازش می‌کند. هدف از تولید این محصول، ایجاد یک دستیار صوتی هوشمند در خانه است که بتواند با زبان کره ای تعامل برقرار کند.

به طور خاص ، NUGU با درک انواع نرخ صدای صوت ، لهجه‌های مختلف، بهترین دستگاه تشخیص صدا در کره است و به وسیله  موتور پردازشگر زبان طبیعی که در آن وجود دارد، توسعه یافته است و می‌تواند آنچه را که کاربر به آن انتقال داده را برآورده کند.

NUGU برای اولین بار از طریق یک دستگاه استوانه ای سفید با طول ۲۱٫۹ سانتی متر و همچنین به عنوان بلندگو خانگی و روشنایی LED ساخته شد. NUGU  از طریق Wi-Fi به ابر متصل می شود. این دستگاه پس از شناختن صدای کاربر و درک آن از طریق مکالمات طبیعی، خدماتی از جمله سرویس موسیقی (به عنوان مثال پیشنهاد موسیقی و پخش) ، خدمات خانه هوشمند (به عنوان مثال کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند از جمله خاموش کردن چراغ و بستن شیر گاز، تصفیه هوا)  و سرویس دستیار (به عنوان مثال اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا ، اطلاع رسانی برنامه زمانی ، ردیابی محل تلفن هوشمند) را انجام می‌دهد.  کاربران می توانند با استفاده از یکی از چهار کلمه (Aria ، Crystal ، Rebecca و Tinkerbell) گفتگو با NUGU را آغاز کنند و سپس درخواست‌های خود را  به NUGU انتقال دهند. به عنوان مثال ، هنگامی که کاربر می‌گوید “آریا ، تعدادی موسیقی شاد برایم پخش کن”، NUGU فوراً لیستی از آهنگ‌هایی را پخش می‌کند و به سؤالات کاربران در مورد این آهنگ‌ها (موضوع آهنگ و خواننده) پاسخ می‌دهد. همچنین ، وقتی کاربر سؤال می کند، “آریا ، من فردا به پارک بیس بال می روم، هوا آنجا چگونه است؟ “NUGU پیش بینی آب و هوا را برای آن منطقه خاص به کاربر ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، SK Telecom قصد دارد، برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان، NUGU را به یک پلتفرم هوش مصنوعی تبدیل کرده و ارائه خدمات در بستر این پلتفرم را توسعه دهد، از جمله خرید اینترنتی و تحویل غذا، خدمات اطلاع رسانی در زمینه ترافیک و خدمات حوزه حمل و نقل به صورت لحظه‌ای که به T Map، سرویس ناوگان در کره مربوط می‌شود، و خدمات رسانه ای از جمله رادیو اینترنتی، پخش اخبار و کتاب صوتی، از جمله این خدمات هستند.

اپراتور SK Telecom همچنین قصد دارد سرویس NUGU خود را با انواع دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه IoT درون خودرو ، دستگاه IoT پوشیدنی و ربات (شبیه انسان) ترکیب کند و ارزش و راحتی بی سابقه ای را برای هر بخش از زندگی مردم فراهم کند. علاوه بر این، این اپراتور قصد دارد APIهای NUGU را در جهت توسعه یک کسب و کار پلتفرمی با همکاری استارتاپ‌های متنوع ، توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان در زمینه هوش مصنوعی، باز کند ولی هنوز APIها را مشخص نکرده است. این اپراتور اخیرا مسابقه‌ای ترتیب داده که توسعه دهندگان و استارت آپ‌ها در این مسابقه ثبت نام کرده و به پلتفرم اپراتور وصل خواهند شد و راه حل خود را به کمک APIهای اپراتور توسعه می‌دهند. در نتیجه پلتفرم هوش مصنوعی در این کشور توسعه چشمگیری پیدا خواهد کرد.