آفکام آخرین به‌روزرسانی «ملت‌ متصل» {میزان اتصال شهروندان} خود را منتشر کرده است که در آن گزارش داده که بیش از ۱۲٫۴ میلیون ساختمان، یا ۴۲ درصد کل بریتانیا، تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲ به پهنای باند فیبر کامل دسترسی داشته‌اند. نکته دیگر، که این رگولاتور خاطرنشان کرد که افزایش سرعت بر گیگابیت همچنان در حال افزایش است.

در بخش دیگر گزارش، آفکام خاطرنشان کرد که تعداد کمی از محل‌ها باقی مانده‌اند که هنوز نمی‌توانند یک اتصال پهن باند «معقول» به دست آورند (که به عنوان اتصالی با سرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه و سرعت لینک بالا ۱ مگابیت در ثانیه تعریف می‌شود). بر اساس جدیدترین داده‌های این تنظیم‌گر، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، حدود ۸۰۰۰۰ محل هنوز فاقد چنین دسترسی بودند. اگرچه این میزان نسبت به سال گذشته تعداد ۱۲۳۰۰۰ واحد کاهش یافته بود، این کاهش، به عواملی مانند افزایش تعداد شبکه فیبر کوچکتر، ارائه دهندگان دسترسی بی سیم ثابت (FWA) و افزایش روند برخی از طرح‌ها با بودجه عمومی می‌باشد.

گزارش Ofcom همچنین یافته‌های خود را در مورد استقرار شبکه ۵G ارائه کرد و گزارش داد که در دسترس بودن نسل بعدی فناوری پهنای باند تلفن همراه به سرعت در حال رشد است. طبق داده‌های آفکام، “سطح پوشش ۵G  ارائه شده توسط اپراتورهای شبکه تلفن همراه (MNOs)” از ۴۲ ٪ -۵۷ ٪ در سال ۲۰۲۱ به ۶۷ ٪ -۷۷ ٪ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

پویا ذکری‌اصفهانی