در کارخانه LEIPZIG BMW در آلمان، بیش از ۵،۳۰۰ کارمند، هزاران ابزار و قطعات یدکی را در هر دقیقه در کارخانه حمل می‌نمایند. این امر به یک فناوری ارتباطی قوی و قابل اعتماد، برای ایمنی کارگران و موقعیت‌یابی آن‌ها نیاز دارد.

اپراتورvodafon با همکاری نوکیا، برای اولین بار یک سیستم موقعیت‌یابی با دقت ۵G را در شرایط واقعی آزمایش نمود. با استفاده از فناوری  5G و محاسباتEdge ، این امکان وجود دارد که در هر زمان در ۴۵۰۰ متر مربع فضای سالن مونتاژ و در مرکز لجستیک، ماشین‌ها، ابزار، اتومبیل و قطعات یدکی را پیدا نمود.

موقعیت‌ها با استفاده از اندازه گیری‌های مبتنی بر زمان و زاویه بلادرنگ محاسبه می‌شوند. این بدان معنی است که هر شیء مجهز به  5G می‌تواند در آن واقع شود، فرآیندهای کارخانه را بهبود بخشیده و از کنترل کیفیت بیشتر اطمینان حاصل گردد.

vodafon تاکید نموده که در محیط‌های صنعتی، مکان دقیق اشیاء چالش برانگیز است. دیوارها، ماشین آلات و سیستم های فنی باید در نظر گرفته شوند و آنتن‌های ۵G باید دقیقاً تراز شوند و این اپراتور در صدد است تا با همکاری با BMW ، در این آزمایش فناوری لازم را در عمل اصلاح کند تا بتواند آن را در شبکه‌های آینده و دستگاه‌های صنعتی توسعه دهد.

پویا ذکری‌اصفهانی