پیاده سازی جهانی ۵G هنوز با چالش های بزرگی مواجه است. ایجاد زیرساخت برای پشتیبانی از ۵G نیاز به سرمایه گذاری گسترده ای دارد. ۵G نمی تواند با استفاده از مکانیک های ۴G-LTE تغذیه شود بنابراین به یک بازنگری کامل ایستگاه های پایه موجود، ساخت برج های کوچکتر و نصب شبکه هایی از کابل هایی از فیبرنوری دارد که آن ها را به هم متصل کند.

علاقه مندان به ۵G می دانند که هزینه های زیرساخت در مقایسه با پتانسیل عظیمی که نوآوری های به وجود آمده توسط ۵G در متحول کردن جهان ما دارند، مقدار ناچیزی است. شبکه ی ۵G برای گسترش اینترنت اشیا در صنایع گوناگون با تاخیر بسیار کم مستقر می شود. سازمان ها فرایند اتوماسیون در مقیاس بزرگ را با ظهور ارتباطات گسترده ماشینی (mMTC)، ارتباطات سیار رباتیک و رباتیک ابری تجربه خواهند کرد.

این پلتفرم همچنین تجربه ی مصرف کننده از کالا های الکترونیکی را تغییر می دهد و رشد گسترده ای را در اینترنت اشیا و دستگاه های هوشمند علاوه بر قابلیت های گسترده تر در AR/VR ایجاد خواهد کرد. پیاده سازی جهانی ۵G نیازمند بازنگری کامل زیرساخت های ارتباطی است اما انقلابی که ۵G وعده می دهد بسیار گسترده تر از موانع آن است.

سارا پوراحمد