یک تجربه ی خوب مشتری برای کمک به کسب و کار شما برای ایستادن در برابر با رقبا و نگهداشت مشتریان ضروری است.گاهی تغییرات کوچکی مانند استفاده از هوش مصنوعی در فرایندها می تواند باعث بهینه سازی کسب و کار شود. در ادامه سه روش که به کمک آن ها، نرم افزارها و سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی به ارائه بهتر خدمات به مشتریان کمک می کنند، معرفی می شود:

۱- از دستیاران هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مشتریان خود استفاده کنید.

اگر کسب و کار شما مانند بسیاری از مشاغل دیگر باشد، احتمالا از نوعی ربات چت هوش مصنوعی در وبسایت خود استفاده می کنید. چت ربات های هوش مصنوعی می توانند به عنوان ابزارهایی استثنایی در خدمات مشتریان به کمک شما بیایند. مشتریان می توانند ۷/۲۴ از این چت بات ها کمک بگیرند و در زمان خود صرفه جویی حداکثری را داشته باشند.

۲- به کمک هوش مصنوعی، دیتاهای بیشتری از مشتریان خود دریافت کنید.

هر کسب و کاری روزانه هزاران داده را جمع آوری می کند. مدت زمان زیادی طول می کشد تا تیم شما بتواند داده ها را مرتب کرده و ترند ها را پیدا کند. افراد به تنهایی چنین زمان یا توانایی قابل توجهی را ندارند. در چنین شرایطی برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی به کمک افراد می آیند.

۳- آنچه که مشتریان در آینده می خواهند ببینند و بشنوند را با هوش مصنوعی پیش بینی کنید.

وقتی که سابقه ی خرید مشتری را در اختیار دارید، می توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید تا مسیرهای مختلف سفارش های اینده را کشف و پیش بینی کنید. به عنوان مثال هوش مصنوعی ممکن است کشف کند که مشتریانی که محصول A را خریداری می کنند، به احتمال بیشتری چند هفته ی آینده محصول B را خریداری کنند. با دانستن این موضوع می توانید با پیام رسانی مناسب به مشتریان، خرید را پیش بینی کرده و احتمال آن را افزایش دهید.

سارا پوراحمد