اپراتور Vodafone به قانون­گذاران انگلیس هشدار داده است که ممنوعیت کامل استفاده از تجهیزات هواوی هزینه­ هایی برای پیشرفت و توسعه شبکه ۵G در این کشور خواهد داشت. علاوه بر آن اگر اپراتورهای تلفن همراه در این کشور مجبور به صرف زمان و هزینه برای جایگزین کردن تجهیزات موجود شوند، پیشرو بودن انگلیس در فناوری ۵G از بین خواهد رفت.

جایگزین کردن تجهیزات هواوی پرهزینه و موجب تاخیر گسترش شبکه ۵G

Scott Petty، مدیر فنی اپراتور ودافون گفته است که این اپراتور در حال آزمایش تجهیزات Ericson و تامین ­کنندگان دیگر است. اگر چه جایگزین کردن تجهیزات Huawei پر هزینه است و در گسترش شبکه ۵G تاخیر ایجاد خواهد کرد. در حالی که تلاش­ ها باید برای گسترش پوشش شبکه ۵G، توسعه قابلیت ­های ۵G در صنعت و سرمایه­گذاری برای مراحل بعدی این فناوری باشد.

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در نزدیکی مکان های حساس

در این شرایط دولت انگلستان اعلام کرده است که اجازه استفاده از تجهیزات Huawei را تحت شرایطی خاص و ایجاد محدودیت­ هایی از جمله ممنوعیت استفاده از این تجهیزات در نزدیکی مکان­ های حساس مانند سایت­ های نظامی یا هسته ­ای خواهد داد. اگرچه این تصمیم دولت واکنش قابل توجهی از سمت متحدین، نمایندگان مجلس و گروه­ های حقوق بشر داشته است.

حذف کامل تجهیزات هواوی از شبکه ملی ۵G انگلستان

نخست وزیر انگلستان، Boris Johnson، به وزیران دستور داده است برنامه­ هایی را تا سال ۲۰۲۳ برای از بین بردن کامل استفاده از تجهیزات Huawei در شبکه ملی ۵G ایجاد کنند.

زهرا مشایخ

منبع: