اپراتور Vodafone، فرودگاه منچستر را به عنوان اولین فرودگاه متصل به شبکه ۵G با ارائه پروژه آزمایشی در ترمینال اول آن معرفی کرده است که بخشی از پروژه پایلوت شبکه نسل پنجم در کل شهر منچستر می باشد.

استفاده کنندگان از این شبکه اعلام کرده اند که سرعت دانلود تا ۴ برابر سرعت شبکه ۴G را تجربه کرده اند . با استفاده از این سرعت زمان دانلود یک سریال خاص از ۲۶ دقیقه در شبکه نسل چهارم به ۶ دقیقه در شبکه نسل پنجم کاهش داشته است.

با توجه به اینکه گوشی های تلفن همراه  افراد قابلیت اتصال به شبکه ۵G را ندارند،  Vodafone این پروژه را با ارائه دستگاه های Blast Pod (روتر قابل حمل ۵G) اجرایی کرده است. در این پروژه از تکنولوژی Massive MIMO استفاده شده است. با استفاده از این تکنولوژی  ارتباط دسترسی بی سیم ثابت (FWA) برای تعداد بالای کاربران مهیا می شود. با استفاده از این روش هر دستگاه دارای WiFi می تواند به روتر متصل شده و از ارتباط با سرعت بالا استفاده کند.

این اپراتور اعلام کرده که قصد دارد تا یک سال آینده شبکه ۵G را به  فرودگاه ها و ایستگاه های قطار بیشتری ببرد. پروژه آزمایشی بعدی که در هفته های آینده اجرایی می شود، در ایستگاه قطار Snow Hill  در بیرمنگام است.