تلفونیکا، شرکت مخابراتی اسپانیا، قرار است با همکاری Wibson، یک بازار اطلاعاتی غیرمتمرکز، پلت‌فرم مبتنی بر بلاک‌چین را آزمایش کند که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را به فروش برسانند.

اخبار منتشر شده از Wibson حاکی از آن است که هدف تلفونیکا ایجاد بازار داده غیرمتمرکزی است که به افراد اجازه می‌دهد به منظور کسب سود، اطلاعات خصوصی معتبر خود را به فروش برسانند. این پلت‌فرم به منظور اعتبار بخشی به اطلاعات مشترکان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این آزمایش در ابتدا داده‌های کاربران  Movistar، بخش موبایل شرکت تلفونیکا، در اروگوئه (کشور کوچکی واقع در آمریکای جنوبی) اعتبار سنجی می‌کند.

تلفونیکا به عنوان یک دفتر اسناد رسمی خدمت خواهد کرد که به بررسی وضعیت مشتریان Movistar در فروش داده‌ها از طریق بازار Wibson کمک می‌کند.

مدیر عامل Wibson گفت:” ویژگی دفتر اسناد رسمی تضمین‌کننده این است که اطلاعات در بازار Wibson همیشه معتبر، جدید و با کیفیت بالا هستند.”

او همچنین افزود:” پلت‌فرم و توکن Wibson با حفظ حقوق کامل مالکیت اطلاعات شخصی، راهی آسان برای کسب سود از اطلاعات شخصی ایجاد می‌کنند.”

Wibson بازار داده‌های خود را در ماه اکتبر راه‌اندازی کرد که به کاربران آرژانتین، اسپانیا و انگلستان اجازه می‌دهد تا از برنامه تلفن همراه خود و توکن (WIB) برای کسب درآمد از اطلاعات خود استفاده کنند. هنگامی که یک تراکنش داده از طریق قرارداد هوشمند موجود در پلت‌فرم تایید می‌شود، افراد پول را از طریق کیف پول موجود در برنامه گوشی خود دریافت می‌کنند.

مدیر اجرایی گروه تلفونیکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:” بلاک‌چین نه تنها به ما اجازه می‌دهد که با مدل های جدید کسب و کار مربوط به داده های شخصی کار کنیم. بلکه این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا لایه‌ای از اعتماد به عملیات و طراحی سرویس‌های برافکن جدید افزوده شود. ”

 

منبع:

www.coindesk.com