به دلیل ادعاهای گمراه­‌کننده و وعده­‌های نادرستی که Verizon به کاربران درخصوص سرعت و پوشش شبکه ۵G در تبلیغات خود داده است، به این شرکت اخطار داده شده است.

نهاد مستقل و خودتنظیم‌گر ارزیابی صداقت تبلیغات

National Advertising Division (NAD) که بعنوان یک نهاد مستقل و خودتنظیم‌گر به ارزیابی میزان صداقت و درستی تبلیغات ارائه‌شده می‌پردازد و جهت بهبود عملکرد شرکت‌های مختلف در ارائه خدمات تبلیغاتی به مشترکین عمل می­کند، تبلیغات این شرکت را به دلیل ادعاهای گمراه­کننده مورد انتقاد و اخطار قرار داده است.

چرا اخطار؟

این اخطار به این علت داده شده که Verizon ادعا کرده سرویس ۵G ارائه شده توسط آن، در تمامی کشور قابل دسترسی است و کل کشور را پوشش می‌دهد. بعلاوه سرعت آن نیز سرعت مورد انتظار مشترکین و در حد ۲ گیگ است.

پوشش سراسری یک ادعای پوچ!

همچنین این شرکت ادعا می­کند که اخطارهای NAD را رعایت کرده و از تبلیغات گمراه‌کننده خودداری کرده است. همه اینها به این موضوع برمی‌گردد که استفاده Verizon از mmWave دامنه محدودی داشته و درخصوص ادعای دیگر نیز باید گفت که سرویس ۵G فقط ۳۵ شهر این کشور را پوشش می‌دهد و این به این معناست که تبلیغات وی درخصوص پوشش تمامی کشور ادعایی بیش نبوده که سبب گمراهی مشترکین این شبکه خواهد بود.

محدود‌بودن دسترسی موضوعی است که اپراتور باید به مشترکین اطلاع رسانی شود

نکته دیگر اینکه سرعت ۲ گیگ مورد ادعای آنها نیز در برخی شهرها ۱٫۷ گیگ بوده است. NAD بیان می‌دارد که تبلیغات درمورد پوشش سراسری شبکه نسل پنجم، ادعای نادرستی است که باید محدود بودن دسترسی آن حتما توسط اپراتور به اطلاع مشترکین رسانده شود تا این شرکت‌­ها نتوانند به کمک تبلیغات و با فریب کاربران به خواسته­‌های خود دست پیدا کنند چراکه مشتریان را فریب می­دهد تا تصور کنند که از سرویس ۵G استفاده می‌­کنند درحالی‌که اینطور نیست.

NAD همچنین اظهار می­‌دارد که شواهد کافی مبنی بر دسترسی مشترکین به همین موارد ادعا شده نیز وجود ندارد و عدم شفافیت Verizon درمورد محدودیت­‌های شبکه، به اندازه کافی برای کاربران واضح نیست. اگرچه Verizon این ادعاها را پذیرفته و بیان داشته که تبلیغات خود را با الزامات NAD تطبیق خواهد داد اما لزوما با تمامی تصمیمات این نهاد خودتنظیم­‌گر موافقت نداشته و بیان می­‌دارد که سرویس­ های مورد ادعا ماه­‌ها پیش متوقف شده­‌اند و این تغییرات در سرویس­‌های بعدی که توسط این شرکت تولید خواهند شد و در آینده مدنظر قرار خواهند گرفت. این موضوع همچنین در خصوص سرویس­‌های ۴G ارائه­ شده توسط AT&T هم در سال گذشته رخ داده بود.

نگار افتخار