اپراتور تلفونیکا از جمله اپراتورهای بزرگ دنیاست که در فضای دیجیتال سرویس‌های (SaaS (Software-as-a-Service را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

نمونه ای از سرویس SaaS اپراتور تلفونیکا اپلیکیشن O2 Drive است. از ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارتند از :

  • تحلیل رفتار راننده
  • ذخیره کلیه داده‌های رانندگی کاربران موبایل تلفونیکا در بستر ابری این اپلیکیشن
  • دسترسی آسان کاربران به مستندات خود
  • ارائه تخفیف بیمه و جوایز هوشمند به مشتریان براساس سوابق بیمه ای آنان
  • ارسال نزدیکترین مراکز تعمیرات خودرو و دریافت نوبت در صورت نیاز
  • ارسال نزدیکترین پارکینگ عمومی و اعلام هزینه ها

برای تشکیل این سرویس اپراتور تلفونیکا با گروه Tmforum و کسب و کارهای فعال در حوزه IoT همکاری کرده است. در واقع این اپراتور برای ارائه نرم افزار تحلیل رفتار رانندگان از OpenAPI های گروه Tmforum  و معماری اکوسیستم دیجیتال باز این گروه استفاده کرده است. همچنین چندین شریک از جمله شرکت‌های فعال در حوزه IoT با تلفونیکا همکاری کردند. لازم به ذکر است از طریق این نرم افزار کلیه داده‌های رفتار راننده در یک فضای ابری ذخیره می‌شود و کاربران می‎توانند به آن دسترسی داشته باشند. از طرفی شرکت‌های بیمه با در نظر گرفتن چگونگی رانندگی کاربران، به آن‌ها تخفیف‌های بیمه ماشین و جوایز دیگری  اهدا می‌کنند و شرکت‌های پارکینگ ماشین از طریق این اپلیکیشن نزدیک ترین پارکینگ ماشین را به کاربران اطلاع می‌دهند و حتی برای کاربر نوبت پارک رزرو می‌کنند. همچنین مراکز تعمیر ماشین از طریق این اپلیکیشن نزدیک ترین مکان برای تعمیر ماشین را به کاربر اطلاع می‌دهند و حتی نوبت تعمیر ماشین را برای کاربر رزرف می‌کنند.