دبیرخانه ایران دیجیتال، در گزارشی، به بررسی اخبار حوزه اینترنت اشیا در هفته‌ای که گذشت پرداخت. به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، AT&T توافق‌نامه‌ای را با سه اپراتور اصلی تلفن همراه کانادا (Rogers, Bell and Telus) در خصوص رومینگ شبکه اینترنت اشیاء LTE-M امضا نموده است. براساس این توافق، AT&T به کاربران تجاری این سه اپراتور اجازه می‌دهد تا در سرتاسر آمریکا و کانادا، از پوشش LTE-M بهره‌گیرند.پیش‌ از این، AT&T برنامه‌های اینترنت اشیاء بین‌المللی را اره‌اندازی نموده بود ولی با این توافق‌نامه، ارائه خدمات در زمینه اینترنت اشیاءف ساده‌تر شده است و آنها را در مسیر ۵G قرار داده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه ایران دیجیتال، LoRa Alliance و Wireless Broadband Alliance در یک همکاری مشترک، وایت‌پیپری در خصوص همکاری Wi-Fi با توسعه شبکه‌های LoRaWAN منتشر نموده‌اند. در این مقاله، فرصت‌هایی که Wi-Fi و LoRa ایجاد می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته است.

در لهستان، Orange Polska اعلام نموده است که تا کنون ۱٫۸ میلیون سیمکارت M2M را در شبکه خود فعال نموده است و حدود ۴۰ درصد از کل اتصالات M2M را در این کشور پوشش داده است. براساس اطلاعات منتشر شده، حدود یک سوم سیمکارت‌های فعال شده در اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این در حالی است که کنتورها نیز درصد زیادی از تجهیزات استفاده کننده از سیمکارت را تشکیل داده‌اند. Orange در حال ارائه روش‌ها و راه‌‌حل‌هایی در خصوص استفاده از اینترنت اشیا در صنعت و کشاورزی است.

Sigfox و Eutelsat در حال همکاری برای راه‌اندازه ۲۵ نانو ماهواره در راستای اجرای برنامه اینترنت اشیاء هستند. این پروژه با عنوان “ELO” مطرح شده است. اعلام شده است که ۴ ماهواره در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و مابقی تا سال ۲۰۲۲ با هزینه‌ای در حدود ۱ میلیون یورو برای هر واحد، آماده خواهد شد. مدیرعامل شرکت Eutelsat اعلام نموده است که “همکاری با Sigfox باعث ایجاد یک پوشش جهانی اینترنت اشیاء از طریق ترکیبی از ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی ایجاد می‌شود”. اخیراً Sigfox یک شبکه IoT را از طریق اپراتور محلی SimpleCell در جمهوری چک، برای پوشش جمعیتی ۹۶ درصد و در باند فرکانسی ۸۶۸ مگاهرتز به اتمام رسانده است