اپراتور موبایل استرالیایی Optus به تازگی ارائه موفقیت آمیز اولین شبکه ۵G دوبانده در فرکانس های      3.5 Ghz و ۲٫۳GHz را اعلام کرده است. این شبکه با همکاری و مشارکت اریکسون و سامسونگ اجرایی شده است. این اپراتور مدعی شده که اولین اپراتور در ارائه شبکه ۵G در باند ۲٫۳GHz است.

طبق اعلام مدیران این اپراتور علاقه مندی های زیادی از سمت صنعت برای استفاده از باند ۲٫۳GHz برای ۵G وجود داشته و Optus به عنوان تنها اپراتور دارای این باند در شهرهای بزرگ استرالیا، بهترین فرصت برای تست و آزمایش این باند برای پیاده سازی‌های آینده ۵G در اختیار دارد.

این شبکه دو بانده در شهر سیدنی راه اندازی شده به نحوی که پوشش دهی آن تا شهر ملبورن نیز خواهد رسید. زیرساخت این شبکه با استفاده از تجهیزات سیستم های ۵G در باندهای ۳٫۵ Ghz و ۲٫۳GHz از شرکت اریکسون راه اندازی شده و با استفاده از گوشی تلفن Samsung Galaxy S20 5G تست شده است.

طبق اعلام مدیران شبکه اپراتور Optus ، این اپراتور همواره در حال تست و پیاده سازی راهکارها نوین برای بهبود شبکه ۵G بوده و با ارائه شبکه دوبانده سبب افزایش ظرفیت و پوشش دهی شبکه ۵G خود شده است.

تحقیقات اولیه از ارائه سرویس در دو باند نشان داده است که استفاده از دو باند فرکانسی سبب افزایش ظرفیت و پوشش دهی ۵G شده و بدین ترتیب سبب بهبود تجربه مشتری خواهد شد.

مشترکین ۵G کنونی این اپراتور هم اکنون نیز سرعت میانگین بالاتر، زمان کمتر برای دانلود محتوا و تجربه مناسبی از سرویس های ویدیو با کیفیت بالا را تجربه می کنند و ارائه شبکه در دو باند سبب بهبود قابلیت اطمینان تمامی سرویس های ذکر شده به خصوص در زمان های اوج مصرف داده خواهد شد.

این اپراتور هم اکنون ۳۰۰ سایت ۵G در باند ۳٫۵ GHz دارد و در حال برنامه ریزی برای توسعه سایت های ۵G خود در باند ۲٫۳ GHz در ۲۰۲۰ است.