گروه TMforum به عنوان یک واحد استانداردسازی APIهای حوزه تلکام، مورد حمایت چندیدن اپراتور مطرح جهانی قرار گرفته است. این اپراتورها از جمله China telecom، DT و AT&T هستندکه متعهد شده‌اند از محصولات این کمپانی تحت عنوان OpenAPIهای تلکام در زیرساخت‌های IT و فرآیند دیجیتال سازی خود استفاده کنند. در واقع این اپراتور‌ها با امضای مانیفست TM Forum، که آنها را متعهد می‌کند از APIهای TM Forum در محصولات و خدمات جدید خود و همچنین در پروسه درخواست (RFP) خود استفاده کنند، پشتیبانی خود را نشان دادند.

کریس رایس، معاون ارشد بخش زیرساخت و ابر شبکه اپراتور AT&T، در بیانیه ای گفت: “OpenAPIها و نرم افزار اپن سورس در قلب تحول شبکه ما هستند و ما از شکل‌گیری اکوسیستم وسیع تری که همان رویکرد را اتخاذ می‌کند، خوشحال هستیم.

TM Forum نقش مهمی در توسعه این اکوسیستم بازی کرده است و ما خوشحالیم که از OpenAPI آنها به عنوان یک ابزار دیجیتال سازی پشتیبانی می‌کنیم.”

در حال حاضر این APIها توسط بیش از ۷۰۰۰ توسعه دهنده نرم افزار در بیش از ۱۲۰۰ شرکت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و گروه TMforum در سه سال گذشته همواره در حال ایجاد پشتیبانی از اکوسیستم Open API مبتنی بر REST است.

شرکت‌های دیگری که هم اکنون از OpenAPIهای این مجموعه استفاده می‎‌کنند، شامل Axiata ، Bharti Airtel ، BT ، China Mobile ، China Unicom ، Ericsson ، Globe ، Huawei ، IBM ، MyRepublic ، NTT-Group ، اوراکل ، Orange، Telefonica و Vodafone هستند.

به گفته پیتر لوکرت مدیر ارشد اپراتور DT “از API Openهای این مجموعه برای تحول سیستم‌های back-end خود استفاده کرده ایم که نتیجه این مساله، کمک به توسعه تنها یک اپلیکیشن موبایل یکسان در تمامی نقاطی که این اپراتور فعال است، شده است و با این رویکرد جدید ما توانستیم به طور قابل توجهی زمان ورود به بازار را برای توسعه بخش IT برنامه‌های پیچیده کاهش دهیم و ارزش تجاری قابل توجهی را در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ایجاد کنیم.”