MarketsandMarkets Logo

طبق تحقیقات صورت گرفته از بازار API و پیش­بینی­های جهانی در این خصوص، ارزش ­آفرینی بازار API حوزه تلکام  از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رشد ۱۹٫۸۷ درصدی داشته است و از میزان ۹۳٫۶۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲۳۱٫۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۱ API­هایی که در رشد این بازار نقش کلیدی را ایفا می­کنند، شامل SMS و  MMS  و  RCS خواهند بود. همچنین انتظار می­رود سهم بازار به علت افزایش نیاز به کسب درآمد از حامل­های سرویس مخابراتی و اهمیت بهبود تجربه توسعه­دهندگان اپلیکیشن­های موبایل افزایش یابد.

افزایش پذیرش و نفوذ تکنولوژی IoT، از محرک­های اصلی بازار API مخابراتی جهانی است  چون API­ها سازنده یک اکوسیستم کاملا متصل به هم هستند. همچنین در بازار API تلکام، انتظار می­رود که بازار توسعه­دهندگان شریک (partner developer market) بیشترین نرخ رشد را داشته باشد.

توسعه دهندگان شریک، توسعه دهندگان راه حل(solution developers) را قادر می­سازند تا به API­های آن­ها دسترسی داشته باشند و از این API­ها برای توسعه اپلیکیشن­ها و گسترش آن­ها در ایجاد و توسعه راه حل­هایی که قبلا برای کلاینت­ها پیچیده بوده است، استفاده می­کنند.

لازم به ذکراست که در طول دوره پیش­بینی شده، آمریکای شمالی بالاترین سهم بازار را در بازار API تلکام به خود اختصاص می­دهد و علت آن استفاده زیاد از گوشی­های هوشمند و اپلیکیشن­های موبایل است.

تمامی ذینفعان موجود در اکوسیستم API تلکام از تحولات نوآورانه و پیشرفت­های تکنولوژیکی در این منطقه سود می­برند.

وندورهای مهم در بازار API تلکام، کمپانی های Vodafone Group PLC، Twilio،  AT&T،  Apigee،Orange S.A.، Verizon و … است.

 

منبع