به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، اریکسون و MTN همکاری مشترکشان در خصوص Mobile Money را با راه‌اندازی پلت‌فرم Open API در کشور غنا، گسترش دادند تا از این طریق بتوانند فرصت‌های لازم در خصوص توسعه برنامه‌های درآمدزایی را برای کارآفرینان ایجاد نمایند.

موبایل مانی(Mobile Money) ارائه شده از سوی MTN یکی از پرکاربردترین پلت‌فرم‌های موجود در این زمینه است که با توافقی که MTN با third partyها داشته است، به آنها اجازه داده است تا از طریق API که با پلت‌فرم کیف پول اریکسون(Ericsson Wallet Platform) پشتیبانی می‌شود، به آن دسترسی داشته باشند.

پلت‌فرم Open API این امکان را برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان فراهم می‌کند که به صورت رایگان به بستر نرم‌افزاری اختصاصی Mobile Money شرکت MTN دسترسی داشته باشند و گزینه پرداخت را در محصولات ارائه ‌شده از سوی شرکت‌ها، تسهیل نماید. در این بخش، MTN این امکان را فراهم آورده است که از مشتری‌های MTN که در Mobile Money ثبت‌نام کرده‌اند در بخش پرداخت سایر برنامه‌ها استفاده شود.

مدیر سرویس مالی تلفن همراه MTN می‌گوید: “خدمات مالی موبایل، یکی از بازیگران اصلی جهانی در شبکه پولی باز هستند که ارتباطات لازم بین صنعت مالی و تلکام را ایجاد نموده و مزایا اجتماعی و تجاری آنرا افزایش می‌دهد. بستر نرم‌افزاری Open API ارائه شده از سوی MTN، نوع جدیدی از اکوسیستم را ایجاد خواهد کرد که نوآوری در خدمات مالی را تسریع بخشیده است.”

MTN اعلام نموده است که Open API ارائه شده در خصوص Mobile Money از طریق درگاه http://MoMoDeveloper.MTN.com قابل دسترسی است و راهکاری اندیشیده شده است که در ارسال مدارک و وقت صرفه‌جویی شود. همچنین، سیستم مذکور این امکان را فراهم می‌کند که قبل از ارائه محصول، آزمایشات لازم در خصوص برنامه به صورت رایگان انجام شود.