پورتال آنلاین IoT shop دسترسی ساده به شبکه اختصاصی اینترنت اشیا اپراتور TELUS در کشور کانادا را ارائه داده و بدین ترتیب امکان پیاده سازی هرچه سریعتر پروژه های اینترنت اشیاء در اختیار کسب و کارهای گوناگون قرار گرفته است.

IoT shop اولین پرتال آنلاین ارائه دهنده شبکه ارتباطی اینترنت اشیاء است که این امکان را در اختیار استارتاپ ها، توسعه دهندگان و کسب وکارهای کوچک قرار می‌دهد که به سادگی شبکه ارتباطی مورد نیاز خود را خریداری کرده و مدیریت کنند. با استفاده از این سیستم دستگاه های IoT به سادگی به شبکه ۴G LTE  و LTE-M متصل شده و بدین ترتیب به ساده سازی محصولات کمک کرده و همزمان سبب سرعت بخشیدن به پروژه های کوچک می‌شود.

تا قبل از این، در اختیار داشتن ارتباطات IoT نیازمند فرآیندهای اداری طولانی از قبیل دادن تعهد، چک های اعتباری و … بود که برای سازمان ها و شرکت های کوچک سخت و طاقت فرسا بود. این پرتال تمامی این موانع را از سر راه برداشته و بدین ترتیب مشتریان می توانند به سادگی و با استفاده از کارت های اعتباری پرداخت های خود را انجام داده، بر مصرف داده به صورت آنلاین نظارت کرده و سیم کارت های خود را مدیریت کنند. تمامی این کنترل ها از طریق IoT Console که داشبوردی برای مدیریت حساب است، محقق شده است.

برای کسب و کارهای کانادایی که در فضای IoT فعالیت می کنند، ارتباط مستقیم به شبکه سلولی IoT بسیار حیاتی است . اپراتور TELUS با ایجاد IoT Shop سبب از بین بردن موانع ورود به شبکه و در نتیجه افزایش دسترسی به شبکه اینترنت اشیاء TELUS شده است.

با ایجاد دسترسی شبکه به ۱ تا ۱۰۰ سیم کارت در یک حساب، این پرتال سبب ایجاد ارتباطات مقرون به صرفه و منعطف از ۱۰۰ MB تا ۴۰ GB شده است. برای اطمینان از اتصال دستگاهها ، برنامه های داده  با چرخه ۳۰ روزه و یا به محض خالی شدن مجموعه داده ، به صورت خودکار تمدید می شوند.

اپراتور TELUS با کمک به توسعه کسب و کارهای گوناگون و ایجاد ارتباطات مورد نیاز و پیاده سازی تکنولوژِی‌های مرتبط،  با افتخار از رشد اکوسیستم IoT در کانادا حمایت می‌کند.