DigitalGlobe، شرکت تابعه Maxar Technologies  اعلام کرد که با همکاری Vodafone Spain، یکی از بزرگترین شرکت‎های مخابراتی،  Sensing4Farming، محصول اینترنت اشیاء (IoT) برای کشاورزی هوشمند، دیجیتال و دقیق را راه‌اندازی کرده است. هدف Sensing4Farming  ارئه اطلاعات مهم در مورد سلامت محصول به کشاورزان، متخصصان زراعت و بخش کشت و زراعت ازطریق کامپیوتر، تلفن همراه و یا تبلت، برای بهینه‌سازی محصولات کشاورزی است.

Sensing4Farming از داده‌های متنوع DigitalGlobe و تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا استفاده می‎کند و اطلاعاتی را در مورد سلامتی گیاه نشان می‎دهد که با چشم قابل مشاهده نیست. سنسورهای زمینی که توسط Qampo  در زمین زراعی مستقر می‎شوند نیز داده‎هایی مانند رطوبت خاک، دما، رطوبت هوا و سایر پارامترهای اقلیمی کشاورزی (agroclimatic) را برای تکمیل تصاویر ماهواره ای به  Sensing4Farmingارائه می‎دهند.

این سنسورها از طریق شبکه Narrowband-IoT وودافون متصل شده‌اند تا سریعا اطلاعات را به پلتفرم نرم‌افزار کشاورزی SITI4Farmer، یک سیستم مدیریت کشاورزی مبتنی بر ابر ساخته شده توسط شرکت ABACO، ارسال می‎کنند. GMV پردازش و مدیریت این منابع داده‌ای مختلف را از طریق سرویسWinEO خود مدیریت می‎کند. الگوریتم هوش مصنوعی (AI)، داده‌های زمینی و فضایی را تجزیه و تحلیل می‎کند و اطلاعات را استخراج می‎کند تا به کشاورزان در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کند.

این سنسورها کشاورزان را قادر می‌سازند تا با اطمینان تصمیم‌گیری کنند و از زمان و مکان آبیاری و یا لقاح محصولات کشاورزی، زمان حفاظت محصولات از آفات، و زمان مناسب برای برداشت آگاه شوند.

این اقدامات در نهایت منجر به افزایش تولید محصول و افزایش بهره وری مزارع می شود.

 کارخانه Emilio Moro Winery در والادولید، اسپانیا، اولین مشتری Sensing4Farming است. هدف این کارخانه ۱۲۷ ساله استفاده از آب، کود و انرژی کمتر و در عین حال افزایش میزان محصول و کیفیت آن، برای ایجاد برنامه کشاورزی پایدارتر است.

 Amy Minnick، معاون ارشد DigitalGlobe و مدیر کل تجاری آن، می‌گوید: «Sensing4Farming» بینش‌های جغرافیایی بحرانی را به طور مستقیم در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد. تصاویر تجاری DigitalGlobe بینش ارزشمندی را برای صاحبان صنایع کشاورزی که به دنبال انطباق با آخرین فناوری IoT برای افزایش کارایی و تولید محصول خود هستند فراهم می‌کند.

منبع