اپراتور عربستانی STC با همکاری شریک خود Altiostar، به اولین اپراتور در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) تبدیل‌ شده است که تست لایو شبکه بر مبنای معماری Open RAN را اجرا کرده است.

معماری فناوری Open Ran

معماری فناوری  Open RAN یک فناوری انقلابی است که نوید تغییر چشم انداز ارائه خدمات و تجهیزات شبکه موبایل را، که تا کنون منحصرا در اختیار تامین کنندگان (وندورها) محدود بود، می‌دهد.

سرعت و کارآمدی بیشتر با فناوریOpen Ran

بر مبنای این فناوری و با استفاده از تکنیک جداسازی زیرمجموعه‌های شبکه RAN (موسوم به RAN disaggregation) اپراتورها قادر خواهند بود تجهیزات مختلف رادیویی، پردازشی و کنترلی که بر مبنای استانداردهای باز توسعه یافته‌اند را از تامین کنندگان مختلف تهیه کرده و  با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر ابر، نرم افزار مجازی و ماژولار راهکارهای خود را به صورت سریع و کارآمد ارائه دهند.

فناوریOpen Ran بستر توسعه نسل بعدی شبکه بی سیم

با معماری Open RAN، زمینه برای توسعه نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم فراهم می‌شود، کیفیت بسیاری از سرویس‌های بلادرنگ بهبود می‌یابد و در عین حال با مجازی‌سازی زیرساخت شبکه، زمینه‌های متنوع برای همکاری بین تامین کنندگان تجهیزات Open RAN در اکوسیستم فراهم می‌شود.

فناوری Open Ran بخش حیاتی زیرساخت های مجازی اپراتور عربستانی

در همین راستا، STC افزوده است: “معماری Open RAN بخش بزرگ و حیاتی از زیرساخت‌های مجازی آینده اپراتور STC است. این فناوری نویدبخش تغییر روش تفکر ما در مورد راه حل‌های شبکه است که مشتمل بر باز بودن استاندارد، جداسازی توابع، افزایش سرعت و کارایی، کاهش زمان ورود به بازار آینده و Cloud-Native است. این امر همچنین باعث خواهد شد که کیفیت خدمات‌دهی و  پاسخگویی به انتظارات زیاد مشتریان در چشم انداز آینده بسیار چشمگیر باشد.

حسین صفی

منبع:

https://www.stc.com.sa/wps/wcm/connect/english/stc/NewsItems/stc-test-oran-on-live-network