با نگاهی به اخبار اخیر منتشر شده درباره اپراتورهای مختلف جهان در می بابیم که اپراتورها بدنبال اثبات پیشتازی در عرصه بهره برداری از فناوری های نوین و ایجاد منابع درآمدی جدید در مسیر دیجیتالی شدن هستند و در این مسیر برنامه جدی به توسعه اکوسیستم سلامت دیجیتال دارند. برای مثال اپراتور Orange برای ساخت اکوسیستم سلامت دیجیتال تشکیل تیم می‌دهد؛ اپراتور ایتالیایی ایجاد سرویس‌های ابری را از طریق Noovle  هدف قرار می‌دهد؛ Telia و Ericsson سرویس Drone را توسعه می‌دهند؛ Virgin Media سرویس‌های ۵G را با Vodafone راه‌اندازی می‌کند و …

در ادامه چندین خبر در جهان مربوط به اپراتورهای مختلف که بدنبال توسعه فناوری های نوین و ایجاد نوآوری در خدمات و سرویس های خود هستند در ماه اول سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید.

ارایه خدمات ۵G توسط ویرجین

  • Virgin Media  متناسب با برنامه توسعه فناوری های نوین خدمات ۵G را در انگلیس و در شبکه Vodafone راه اندازی می‌کند. آن دسته از مشتریان ویرجین که از ۵G استفاده می‌کنند، به شبکه Vodafone منتقل می‌شوند. کسانی که فعلا با ۴G متصل اند در سرویس تلفن همراه Virgin که در شبکه EE کار می‌کند باقی می‌مانند تا زمانی که توافق Virgin با BT Enterprise در اواخر سال ۲۰۲۱ پایان یابد. Virgin پیش‌بینی می‌کند که همه مشتریان تلفن‌همراه خود تا اوایل سال ۲۰۲۲ به شبکه Vodafone منتقل شوند. خدمات ۵G ویرجین در ۱۰۰ شهر انگلستان در دسترس خواهد بود. 

گام مهم Orange اپراتور در ایجاد اکوسیستم سلامت دیجیتال

  • Orange فرانسه در حال پیوستن بهCap Gemini ، Sanofi و Generali برای ایجاد “اکوسیستم سلامت دیجیتال” است که امیدوارند گامی جهت تشویق برای حرکت به سمت نوآوری و توسعه فناوری های نوین باشد و برای برخی از مشکلات بهداشتی که جهان را آزار می‌دهد راه‌حل‌های مشخصی ارائه دهد. کل این پروژه در پاریس مستقر خواهد شد.

تمرکز اپراتور ایتالیایی بر روی رایانش ابری و لبه

  • اپراتور ایتالیایی در مسیر توسعه فناوری های نوین (TIM ، (Noovle SpA را ایجاد کرد که یک شرکت جدید کاملا متعلق به گروه TIM است که بر روی رایانش ابری و لبه تمرکز دارد. این نهاد جدید مراکز داده TIM را با تخصص Noovle Srl ترکیب می‌کند ، شرکتی که May  گذشته در TIM خریداری شد و یکی از اصلی ترین شرکای Google Cloud در بازار ایتالیا است. TIM وظیفه ساخت شش مرکز داده جدید متخصص در زمینه ارائه سرویس‌های ابری عمومی و ترکیبی را به Noovle  اختصاص داده است.

همکاری اپراتور سوئدی با شتابدهنده فناوری اریکسون

  • اپراتور سوئدی Telia در حال ارتباط با واحد “شتاب دهنده فناوری” اریکسون ،Ericsson ONE، است تا از طریق درون‌ها، بازرسی‌های صنعتی از طریق livestreamed  را انجام دهد. با استفاده از شبکه Telia ، پرسنل مانند بازرسان سایت و تکنسین‌ها قادر به دنبال کردن برنامه‌های زنده و رمزگذاری شده ویدیویی برای عیب‌یابی مشکلات در محیط‌های صعب العبور ، هستند. اریکسون می‌گوید درون‌ها که در حال حاضر برای بازرسی صنعتی استفاده می‌شوند، می‌توانند از طریق کنترل‌کننده دستی متصل به روتر LTE با تلفن همراه سازگار شوند. شرکت سوئدی Vattenfall در یک پروژه آزمایشی شرکت کرد و یکی از اولین مشتریانی است که از سرویس جدید استفاده می کند.

اعتراض اپراتورها به توقف مزایده باندهای فرکانسی ۷۰۰مگاهرتز

  • Ofcom ، رگولاتوری ارتباطات انگلیس ، شروع مزایده باندهای فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز و ۳٫۶-۳٫۸ گیگاهرتز را تا ماه مارس عقب انداخت ، ظاهراً به دلیل تأثیرات همه گیر ویروس کرونا است. این مزایده قرار بود در این ماه آغاز شود. یکی از سخنگویان شرکت BT درمورد این خبر گفت که اگرچه BT دلایل به تعویق انداختن را درک می‌کند، از Ofcom می‌خواهیم “در برابر هرگونه درخواست برای تأخیر بیشتر مقاومت کند”.

سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی وودافون برای آموزش مهارت‌های دیجیتال

  • وودافون قرار است طی پنج سال ۲۰ میلیون یورو (۲۴٫۳ میلیون دلار) در زمینه مهارت‌های دیجیتالی و برنامه‌های آموزشی در سراسر اروپا سرمایه‌گذاری کند. امید است که این طرح که تحت نظارت نهاد خیریه اپراتور یعنی بنیاد ودافون خواهد بود، تا سال ۲۰۲۵ به ۱۶ میلیون نفر اعم از پیر و جوان برسد.
  • T-Systems ، نهاد سرویس‌های IT اپراتور Deutsche Telekom ، در حال تبلیغ جدیدترین پیروزی‌های تجاری خود است و از آنها به عنوان شواهدی مبنی بر پرداخت سود سهام به خدمات ابری و دیجیتالی نام می برد.
  • Shell ، Heineken و Deutsche Post DHL Group همه در اواخر سال گذشته با امضای قرارداد بیش از ۲ میلیارد یورو (۲٫۴ میلیارد دلار) همکاری خود را با T-Systems تمدید کردند.

سریعترین سرویس پهن باند خط ثابت در سوئیس

  • اپراتور سوئیسی Salt با داشتن سرویس پهن باند خط ثابت، Salt Home ، برای سومین سال متوالی عنوان سریعترین در کشور را توسط nPerf کسب می‌کند. این نتیجه بر اساس ۱۱۰،۰۰۰ تستِ بیشتر connection  است که در طول سال ۲۰۲۰ انجام شده است. nPerf یکی از کاملترین برنامه‌های تست سرعت در جهان است. nPerf به افراد کمک می‌کند اتصال اینترنت خود را چه تلفن همراه یاشد چه ثابت نست کنند.

فاطمه بختیاری

https://www.lightreading.com/5g/eurobites-virgin-media-launches-5g-services-with-vodafone/d/d-id/766865?_mc=RSS_LR_ED