اولین شبکه ۵G در معدنی زیرزمینی در چین با موفقیت بهره برداری شد.

چین پیشرو در توسعه شبکه ۵G

کشور چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه توسعه شبکه ۵G در دنیا، پوشش دهی این شبکه را در نقاط مختلف شهری، قطارها، متروها، اتوبوس ها، قایق ها و در تازه ترین پروژه صدها متر زیر زمین و در یک معدن زغال سنگ اجرایی کرده است.

عمیق ترین شبکه ارتباطی در چین

طبق اعلام رسمی Daily China در یک معدن زغال سنگ اولین شبکه تجاری ۵G زیرزمینی در کشور چین به بهره برداری رسید. این سایت در عمق ۵۳۴ متری سطح زمین قرار داده شده است که به عنوان عمیق ترین شبکه در این کشور شناخته می شود. در مقایسه با بلندترین شبکه ۵G در قله اورست و در ارتفاع ۶۵۰۰ متری از سطح زمینه قرار دارد که در ماه می پروژه آن اجرایی شده است.

تسهیل ارتباط کارگران در زیر زمین

شبکه ۵G ایجاد شده در این معدن سبب تسهیل ارتباط بین کارگران در زیر زمین و افراد در مراکز کنترل روی زمین خواهد بود. این شبکه امکان تماس های ویدئویی ۴K (که تا پیش از این امکان پذیر نبود)، انتقال داده به صورت لحظه ای از داخل معدن و استفاده از تجهیزات کنترلی از راه دور هوشمند به خصوص در نقاط خطرناک را فراهم خواهد کرد و بدین ترتیب از بروز حوادث برای کارگران در معادن نیز جلوگیری می شود. به علاوه با توجه به دسترسی به شبکه ارتباطی ۵G  می توان از تکنولوژی های پیشرفته مانند Big data، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی نیز استفاده کرد.

سرعت انتقال داده بالای ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه

این شبکه با مشارکت China Mobile و اپراتور هوآوی و همچنین همکاری بزرگترین تولید کننده زغال سنگ چین، گروه صنعتی Yangquan اجرایی شده است. طبق اعلام این گروه صنعتی با استفاده از تکنولوژی ۵G سرعت انتقال داده به بالای ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است و تاخیر نیز کمتر از ۲۰ میلی ثانیه است.

طبق اعلام مرجع رسمی صنایع معدنی، کشور چین دومین و سومین معدن بزرگ زغال سنگ در دنیا را دارد و معادن زغال سنگ در این کشور به دنبال استفاده از تکنولوژی ۵G با همکاری اپراتورها و وندورهای China Telecom ، China Unicom و ZTE هستند و دسترسی به این شبکه و بهره مندی از امکانات آن مزایای بسیاری برای بخش معادن این کشور می تواند به همراه داشته باشد.

منبع: