تحول دیجیتال عامل بقای سازمان ها در آینده

تحول دیجیتال برخلاف نگاه برخی، تنها یک عنوان شیک و لاکچری نیست و به تنهایی می‌تواند مهم‌ترین عامل بقای یک سازمان در آینده باشد. در دنیایی که تکنولوژی با

بیشترین سرعت در حال تحول است، چگونه بتوان از این تکنولوژی‌ها بدون داشتن یک سازمان دیجیتال بهره برد؟

سرعت سکه رایج کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال

امروزه در عصر تحول دیجیتال سرعت، سکه رایج کسب و کارهاست و سازمان‌های مختلف در صورتی که زمان را برای افزایش چابکی درونی و بیرونی خود از دست بدهند از مسیر اصلی خارج شده و حتی در فضای رقابت با شکست مواجه می‌شوند. در واقع تحول دیجیتال از مسیر داخلی یک سازمان شروع می‌شود و در نهایت منجربه تحولات بیرونی سازمان می‌شود و مردم از دریافت سرویس‌های نوآورانه با بهترین تجربه کاربری، راضی خواهند بود.

اپراتورهای موبایل و تحول در دنیای گیم

اپراتورهای موبایل به عنوان یک سازمانی که به طور مداوم با مردم و داده‌های رفتار مشتریان رو به رو هستند، می‌توانند بیش از پیش با تحولات درونی خود، راه را برای ارائه سرویس‌های نوآورانه باز کنند. یکی از این سرویس‌ها در فضای دیجیتال که دنیای گیم را متحول خواهد کرد سرویس Cloud-gaming است. برای اینکه کاربران این سرویس را با بهترین تجربه کاربری دریافت کنند، نیاز است بسترهای شبکه‌ای ارتباطی مناسبی مهیا شود و چه کسی مناسب‌تر از اپراتورهای موبایل؟

مهیا کردن شبکه ۵G برای حوزه گیم

نقش 5G در تحول گیم

برای شکل گیری تحول دیجیتال و موفقیت در ارائه سرویس های جدید همچون سرویس گیم، نیاز است اپراتورهای موبایل یک شبکه ۵G آماده برای این حوزه مهیا سازند تا در این بازار رو به رشد و پردرآمد نقش آفرینی کنند. در واقع بازی ابری در جهان پس از طی کردن چند تجربه ناموفق بالاخره با تقویت پهن باند موبایل و زیرساخت‌های ابری، این سرویس توانسته مسیر تکاملی خود را طی کند. بازیگران جدیدی از جمله Google، Hatch، Nvidia، Shodow در بازار پیشرو هستند و ارائه دهندگان کنسول فعلی در بازار جهانی مانند مایکروسافت و سونی برای حفظ سلطه خود در حال پاسخ دادن به این رقابت هستند.

نقش محوری ۵G در تحول صنعت گیم

۵G در مسیر تحول دیجیتالی و در نتیجه تحول صنایع مختلف از جمله صنعت پردرآمد گیم نقش محوری دارد و اپراتورهای تلفن همراه باید پیامدهای فنی و تجاری بازی‌های ابری را بیش از پیش درک کنند. لازم به ذکر است همکاری صنایع برای به دست آوردن بخش بزرگی از فرصت‌های تجاری در دوران تغییر مسیر کسب و کارها به سوی تحول دیجیتال نقش مهمی دارد. در حال حاضر دو عامل اصلی، تقاضا برای بازی ابری را ایجاد کرده است:

یکی از آن‌ها هزینه بالای بازی‌های سطح بالا از لحاظ سیستم و کنسول‌های خاصی است که نیاز است از آن استفاده شود. این سرویس جدید قرار است تمام موانع تکنولوژیکی و هزینه‌ای را برای گیمرها برطرف کند و از گیمرهای جدید و غیر دائمی، گیمرهای با انگیزه و وفادار بسازد.

دوم توانایی «بازی در حال حرکت» است یعنی کاربران می‌توانند در هر زمان و در هر دستگاه و هر مکانی به بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. به احتمال زیاد بخش بزرگی از ترافیک بازی‌های ابری از شبکه‌های ثابت و Wi-Fi عبور خواهد کرد، همانطور که برای پخش ویدئو نیز این مساله وجود دارد.

با این حال، ۵G و شبکه های بی سیم ثابت نیز احتمالا میزان قابل توجهی از ترافیک بازی های ابری را در اختیار می‌گیرند.

همکاری اپراتورهای موبایل با ارایه دهندگان بازی های ابری جهانی برای تسخیر بازاری پر منفعت

به عنوان مثال، طبق یک نظرسنجی توسط شورای صنعت ویدئویی موبایل نشان می‌دهد که اپراتورهای تلفن همراه انتظار دارند تا سال ۲۰۲۲،  ۲۵ تا %۵۰ از ترافیک داده های شبکه ۵G خود را از بازی های ابری به دست آورند. اپراتورهای موبایل به دلیل کشف این بازار پردرآمد، با ارائه‌دهندگان بازی‌های ابری جهانی همکاری می‌کنند، به عنوان مثال AT&T با Playgiga و اپراتورهای Sprint و Vodafone با کمپانی  Hatchپارتنر شدند و برخی از اپراتورهای دیگر شروع به راه اندازی خدمات خود کردند، مانند سرویس بازی ابری MagentaGaming  اپراتور Deutsche Telekom.

منبع:

https://teyf.ir/نگاهی-به-تحول-گیم-و-نیاز-به-شبکه-۵g-همزمان/