بخش کشاورزی در هند ممکن است نیازمند بازسازی سخت افزاری دراز مدت باشد. با توجه به این که این بخش از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء (IoT) برای افزایش کارایی استفاده می‎کند، می تواند ۲٫۱ میلیون شغل را در مناطق روستایی ایجاد کند.

  • انتظار می رود بخش کشاورزی هند در سال ۲۰۱۰، ۲٫۱ میلیون شغل ایجاد کند.
  • ظهور فناوری ۵G نیز سرعت تولید شغل تا سال ۲۰۲۲ را تسریع خواهد کرد.
  • صنعت کشاورزی تقریبا ۴۲٪ کارکنان شاغل در هندوستان را تشکیل خواهد داد.
  • این بخش می‌تواند شغل‌هایی مانند اپراتور هواپیمای بدون سرنشین، مدیر انبار و تحلیلگران داده را ایجاد کند.

فناوری‌هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی، نقشه برداری ماهواره ای، بازار الکترونیکی، ردیابی دام، ایستگاه های سنجش آب و هوا و ردیابی محصول باعث ایجاد شغل هایی مانند اپراتور هواپیمای بدون سرنشین، مدیر انبار و تحلیلگران داده می شود. این کشور در حال پیشرفت در این حوزه است. دولت هند اخیرا برای مطالعه استفاده از هوش مصنوعی و راه‌حل‌های دیگر فناوری برای محصول Kharif  در سه ایالت خود، قراردادی را با آی بی ام هند امضا کرده است.

علاوه بر این، ظهور فناوری ۵G تا سال ۲۰۲۲ سرعت ایجاد شغل در بخش‌های مختلف را نیز افزایش خواهد داد.

مزارع هوشمند

با ظهور ابزارهای یادگیری ماشین، پیاده‎سازی مبتنی بر داده‎ها می‎تواند روند پردازش‎های سنتی کشاورزی را بهبود بخشد، با ردیابی مستقیم تغییرات آب و هوایی و محیط زیست، نظارت بر سلامت محصول، کیفیت آب و تغذیه زمین‌ها بهبود خواهد یافت.

ایده این است که تولیدات کشاورزی با شیوه های پیشرفته تقویت شوند. برنامه‌های کاربردی مبتنی بر موبایل همچنین می‌توانند به آنها در پیاده‌سازی «مزارع هوشمند» کمک کنند، در نتیجه، درآمد مزرعه را بهبود می‎بخشند.

تعدادی از استارتاپ‌های کشاورزی مانند CropIn، eKutir و NaPanta راه حل هایی را برای کشاورزی ارائه داده‌اند. به عنوان مثال، eKutir فاصله بین کشاورزان و تامین کنندگان بالقوه کود و دانه ها را از طریق یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب و تلفن همراه کاهش می‎دهد.

Mint  به نقل از وزیر کشاورزی، Narendra Singh Tomar، گفت: «تعهد ما امکان‌پذیر ساختن استفاده از فناوری نسل بعدی مانند AI و داده های پیشرفته آب و هوایی برای تصمیم گیری سریع و آگاهانه در بخش کشاورزی است».

با این حال، ممکن است هند فاقد کارکنان ماهر کافی برای این فرصت شغلی باشد. تخمین زده شده که هندوستان کمتر از ۱۰ درصد از دانشمندان داده موجود در سطح جهان را دارد. براساس نظرسنجی Analytics Vidhya and ed-tech platform Great Learnings، هندوستان دارای ۵۰،۰۰۰ پست خالی در بخش داده ها و تجزیه و تحلیل است. در واقع، انتظار می‌رود که کشور تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۹،۰۰۰ شغل جدید در زمینه تحلیلگری ایجاد کند.

منبع