اپراتور Verizon یکی از اپراتورهایی است که در حوزه خودروی متصل خدمات با کیفیتی ارائه می‌کند. این اپراتور آمریکایی شرکتی به نام Verizon Connect ایجاد کرده است که کلیه خدمات حوزه خودروی متصل را تحت برند این شرکت ارائه می‌کند. در یک نظرسنجی که اخیرا توسط Verizon Connect انجام شد، ۱۹ درصد از مدیران ناوگان (fleet managers) اعلام کردند که بیشترین علت تصادفات مربوط به وسایل نقلیه آنها به دلیل رفتار نامناسب راننده مانند سرعت، شتاب شدید و ترمز شدید است. با توجه به اینکه ایمنی برای هر شرکتی که یک ناوگان را اداره می‏کند از اهمیت بالایی برخوردار است، بسیار مهم است که صاحبان ناوگان از فناوری‏های جدید و در حال توسعه استفاده کنند تا بتوانند رفتارهای رانندگان را در کل مسیر ردیابی کنند.

این شرکت با راهکارهای نظارتی مبتنی بر نصب دوربین در داخل خودروها، به مدیران ناوگان کمک می‌کند ایمنی خودرو و راننده را ارتقا دهند، امنیت را افزایش دهند و صرفه‌جویی در هزینه را در سراسر سازمان خود افزایش دهند؛ به‌ویژه زمانی که با سیستم‌های مدیریت ناوگان موجود یکپارچه شوند.

با راهکار ناوگان ادغام شده با ویدئو dashcam، مدیران ناوگان می‌توانند از تمام مزایای راهکارهای پیشرفته  خودروی متصل بهره ببرند، که هم آرامش خاطر و هم این اطمینان را ایجاد می‌کند که اگر مشکلی برای ماشین‌ها پیش آمد، داده‌های رفتارها و سوانح و حوادث به صورت لحظه ای وجود داشته باشد. لازم به ذکر است این راهکار تجزیه و تحلیل ویدئویی داخل خودرو مبتنی بر لبه است و مدیران ناوگان می‌توانند فیلم‌های رانندگی خطرناک را داشته باشند، از بیمه گذارها بر اساس تحلیل رفتار رانندگی تخفیف هایی دریافت کنند همچنین خطرات را تا حد زیادی کاهش دهند.

مهتاب موسوی‌پور