اپراتور China mobile در راستای رشد و گسترش هرچه بیشتر اکوسیستم IoT در کشور چین اقدام به ایجاد پلتفرمی پلتفرمی با عنوان CM-IoT کرده است.

این پلتفرم که با کمک شرکای این اپراتور از جمله شرکت هوای ایجاد شده دارای ویژگی های زیر است:

  • کمک به توسعه سریع سرویس‌های جدید
  • چابکی معماری پلتفرم
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی

شرکای این اپراتور در ساخت پلتفرم اینترنت اشیا، کمپانی هواوی، دانشکده پست و مخابرات بیجینگ، کمپانی      hp (ارائه دهنده راه حل‌های IoT، هوش مصنوعی، محاسبات ابری)،کمپانی چینیAsiaInfo  (ارائه دهنده راه حل‌های نرم افزاری و IT برای صنعت مخابرات) و گروه TMforum هستند. هدف اپراتور از تشکیل این پلتفرم ایجاد یک اکوسیستم IoT است که چابکی لازم و امنیت بالا را برای ادغام سرویس‌های نهادهای ثالث با پلتفرم اپراتور داشته باشند.

سرویس‌هایی که در چین از پلتفرم CM استفاده می‌کنند شامل حوزه‌های مدیریت ناوگان، پارکینگ هوشمند، سرویس مصرف آب هوشمند و دوچرخه های هوشمند اشتراکی می‌شوند.

اپراتور China mobile با راه‌اندازی اکوسیستم IoT با کمک کمپانی هواوی توانسته است در اتصال میلیون‌ها دستگاه در حوزه‌های مختلف صنعت، نقش موثری داشته باشد. این اپراتور اکوسیستم IoT خود را مبتنی بر API ایجاد کرد تا بتواند جریان‌های درآمدی جدیدی ایجاد کند. برای انجام اینکار اپراتور مخابراتی قابلیت‌های جدیدی را ایجاد کرده است، از جمله داده‌های بزرگ، رایانش و حافظه ابری و حتی اتصالات از نوع گسترده‌تر است. سرویس‌هایی که از طریق این APIها به مشتریان حوزه‌های مختلف هوشمندسازی ارائه می‌شود، حافظه ابری و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ اپراتور در خصوص کاربران نهایی است. شکل زیر معرفی کاملی از این اکوسیستم را ارائه می دهد.