سیستم‌های تشخیص هوشمند دود ، دارای باتری هایی هستند که در صورت خالی شدن باتری و یا کم شدن توان آن، آلارم‌های بلند و آزار دهنده‌ای به صدا در می‌آید. همچنین باید برای خرید باتری جدید به فروشگاه‌ها مراجعه کنید. در کشور هلند کمپانی ارائه دهنده سیستم تشخیص هوشمند دود Nest با همکاری اپراتور KPN و کمپانی‌های Energizer, Olisto،  Tikkieو ۵۰Five توانسته است این فرآیند را تا حد زیادی ساده کند. در واقع سرویس جدیدی ایجاد شده است که هفته‌ها قبل از خالی کردن باتری و یا تمام شدن عمر باتری فرآیندی به طور خودکار شروع می‌شود که کار را تا حد زیادی برای مشتریان آسان می‌کند.

Olitso یک پلتفرم + اپلیکیشن است که دستگاه‌ها و وب سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را به وسیله API به یکدیگر متصل می‌کند. نقش این پلتفرم اتصال سرویس‌ها به یکدیگر است.

اپراتور KPN با دادن دسترسی به SMS-API خود سبب ارسال SMS هشدار به مشتریان، هفته‌ها قبل از تمام شدن باتری می‌شود تا نسبت به تهیه باتری جدید اقدام کنند سپس کمپانی Tikkie فرآیند پرداخت را مدیریت کرده و  کمپانی Energizer باتری را تحویل می‌دهد و در نهایت کمپانی ۵۰ Five سفارش ها را پردازش می‌کند. در واقع این سرویس به صورت خودکار سفارش باتری جدید را می‌دهد.

از مزیت‌های دیگر این سرویس ثبت نام ۱۰ نفر از دوستان و آشنایان در اپلیکیشن Nest است تا در صورت تشخیص دود و کربن مونوکسید از طریق ایمیل و اس ام اس آن‌ها را مطلع کند.