دولت کره جنوبی اعلام کرده است که اولین شبکه امنیت عمومی با پشتیبانیLTE   (PS-LTE) در زمان بروز بحران های طبیعی، در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید. این شبکه ارتباطی پاسخ دهی سریعتر و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از انتقال صوت، تصویر و ویدئو را به همراه دارد.

یکی از مهمترین مزایای شبکه PS-LTE انتقال داده به صورت لحظه ای است که ارسال تصاویر و ویدئو با کیفیت بالارا ایجاد می کند. بدین ترتیب امکان استفاده از  اپلیکیشن های مختلف مانند پخش زنده در موقعیت های بحرانی یا نرم افزار نقشه برداری برای یافتن مکان دارایی های مهم فراهم می شود. با استفاده از شبکه های گوناگون، ارتباطات بین سازمانی سخت تر شده و این شبکه جدید سبب تسهیل این ارتباطات می شود. . LTE راهی برای دستیابی به پاسخ های سریعتر با ایجاد یک شبکه یکپارچه فراهم می کند که نیازهای تعیین شده برای شبکه های ایمنی عمومی مانند مقاومت ، امنیت و کیفیت خدمات را برآورده خواهد کرد.

وزارت کشور و ایمنی اعلام کرده است که مرحله اولیه پایلوت این پروژه تکمیل شده است و سازمان های پلیس، آتش نشانی و اداره های محلی برای ارتباطات در هنگام بحران می توانند از این شبکه استفاده کنند. هرکدام از سازمان های ذکر شده از شبکه های مختلفی مانند رادیوهایی با فرکانس بسیار بالا استفاده می کردند که اکنون با ایجاد شبکه تلفیقی جدید ، نهادهای دولتی قادر به تبادل عکس و فیلم بلایای طبیعی، با یکدیگر خواهند بود.

در این شبکه از دستگاه هایی مانند رادیو و تلفن های هوشمند برای ارتباطات استفاده می شود. شبکه تحت حمایت LTE می تواند هزاران نفر از جمله پلیس و آتش نشانان در صحنه و همچنین سازمان پلیس ، اتاق آتش نشانی ، دفتر مرکزی و ایستگاه های آتش نشانی را از طریق یک کنفرانس به هم وصل کند.

یک مقام رسمی دولت کره جنوبی اعلام کرده است که این شبکه دارای دو لایه است، بدین معنی که در صورت قطع شدن یک شبکه، شبکه دوم امکان برقراری ارتباط را فراهم می کند. دولت از این شبکه جدید برای ارائه خدمات مختلفی نظیر پهپادهای بدون سرنشین و سیستم های نظارتی با استفاده از اینترنت اشیا استفاده خواهد کرد.