شرکت ارائه دهنده اینترنت اشیاء ماهواره ای Globalstar، اعلام کرده است که سیستم ردیابی حیوانات براساس شبکه ماهواره ای در بخش هایی از شرق آسیا، برای ردیابی اسب ها و به خصوص اسب های مسابقه ای در حال پیاده سازی است.

نزدیک به ۳۰۰۰۰ اسب، با استفاده از ۱۰۰۰ طوق هوشمند متصل به شبکه ماهواره ای- IoT در بخش هایی از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان  و قرقیزستان اجرایی شده است و پروژه های آزمایشی نیز در مناطق مجاور در حال اجرا می باشند.

اسب های بخشی از زندگی روزانه مردم مغول هستند و مسابقات اسب دوانی جز مسابقات ملی این منطقه محسوب می شود. با این حال ، با وجود ۴٫۵ میلیون اسب نیمه وحشی که بدون حصار پرسه می زنند، نگهداری  این حیوانات یک چالش بزرگ برای مالکان محسوب می شود. در این راستا سیستم قلاده های هوشمند برای پاسخگویی به این نیاز مالکان اسب ها طراحی شده است.

این شرکت اعلام کرده است که تقاضا برای خرید این قلاده های هوشمند بی سابقه بوده ، و تعداد خرید های انجام شده در  طول شش ماه از زمان عرضه اولیه محصول در ژوئیه ۲۰۱۹ ، دو برابر شده است.

اولین قلاده ای که برای این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است، بر اساس ردیاب Spot Trace Globalstar است. این قلاده با ماندگاری بیشتر باتری ، برای ردیابی گله های دور دست بسیار مناسب است. اگر مالک اطلاعات ردیابی را برای شش بار در روز دریافت کند ، سیستم می تواند ردیابی کامل بین  شش ماه و  بدون تغییر باطری انجام دهد.  این قلاده ها مکان GPS را از طریق شبکه ماهواره ای Globalstar Low Earth Orbit (LEO) انتقال می دهند.