اپراتو GENIE ،Singtel  اولین پلتفرم ۵G قابل حمل برای سرعت بخشیدن به نوآوری ۵G را راه‌اندازی کرد

Singtel ، اولین پلتفرم قابل حمل ۵G را در جهان راه اندازی کرد که به شرکت‌ها امکان می‌دهد قابلیت‌های ۵G و نمونه‌های آزمایشی را در محل خود تجربه کنند. بدون نیاز به نصب قبلی تجهیزات یا زیرساخت‌ها، GENIE یک شبکه ۵G مستقل در آن مکانی که مستقر شده ایجاد می‌کند و برای شرکت‌هایی که تمایل دارند آزمایش‌هایی را انجام دهند اما هنوز شبکه ۵G ندارند، مناسب است. همچنین می‌توان از GENIE برای اجرای رویدادهای کوتاه‌مدت مانند هکاتون‌ها که به یک شبکه ۵G موقت نیاز دارند استفاده کرد.

ویژگی‌های GENIE

GENIE به صورت جمع و جور و قابل حمل طراحی شده‌است، در محفظه‌ایی به اندازه چمدان متشکل از یک کیت کنترل شبکه ۵G و یک پایه ایستاده با آنتن رادیویی ۵G ارائه می‌شود. نصب ساده دارد یعنی می‌تواند در مدت زمان یک ساعت نصب شود و فقط به یک پریز برق استاندارد برای تأمین و دسترسی به یک پنجره برای پلتفرم نیاز دارد تا محل آن را از طریق سیستم موقعیت یابی جهانی تعیین کند.

GENIE آماده کمک به آزمایش و تست نمونه‌های نهایی شرکت‌ها

آقای Dennis Wong، در Singtel گفت: “در حالیکه بسیاری از شرکت‌ها از ۵G آگاه هستند، اما ممکن است درک کامل این قضیه که چگونه این فناوری بر روی عملکرد آن‌هاتاثیرگذار باشد، ممکن است مشکل باشد. با آوردن ۵G در محل مشتری، GENIE می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا سریعاً راه‌حل‌های خود را با شرکای خود تأیید کنند و یا حتی عملکرد نمونه‌های نهایی خود را نیز بدون هیچ‌گونه هزینه تأیید کنند. این پلتفرم به ویژه برای شرکت‌های بزرگ که نیاز دارند قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری در شبکه اختصاصی خود، راه‌حلی را در ۵G آزمایش کنند، مفید است. دیدن آنچه ۵G می‌تواند در محل خود انجام دهد، به شرکت‌های بیشتری کمک می‌کند تا ۵G را اتخاذ کرده و تحول دیجیتالی خود را تسریع کنند. ” افزایش امنیت داده و تأخیر کم به سود توسعه‌دهندگان راه‌حل‌ها و تولیدکنندگان دیوایس است که از GENIE برای تأیید نمونه‌های اولیه خود در محل مشتریان خود استفاده می‌کنند.

GENIE برای کمک به تست سرویس‌های با تاخیر کم

GENIE برای کار با زیرساخت Singtel 5G Multi-Access Edge Compute (MEC) و در نتیجه برای آزمایش کاربردهای نیازمند تأخیر بسیار کم طراحی شده‌است. شرکت‌ها می‌توانند بعد از آزمایش برنامه­ های Industry 4.0 مانند ربات‌های خودکار در یک کارخانه هوشمند، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا واقیت ترکیبی، هواپیماهای بدون سرنشین و در صورت اتمام آزمایش‌های موفقیت آمیز، به سرعت برنامه‌های کاربردی را در  ۵G MECاپراتور Singtel مستقر کنند.

GENIE به‌روزترین ابتکار Singtel برای گسترش اکوسیستم ۵G و تعامل با مشتریان، پس از راه‌اندازی آزمایشات ۵G MEC خود با همکاری Microsoft Azure و Amazon Web Services و همچنین اولین شبکه مستقل ۵G سنگاپور در Singapore Polytechnic است.

فاطمه بختیاری