با توجه به تاییدیه رگولاتوری کشور کره جنوبی به زودی اپراتور SK Telecom سرویس­‌های ۲G خود در این کشور را قطع خواهد کرد.

رگولاتور کره جنوبی مجوز توقف سرویس۲G را صادر کرد

اقدام این اپراتور مورد تایید رگولاتوری کشور کره جنوبی نیز هست توقف ارایه این سرویس با اجازه رگولاتور صورت می پذیرد.

طبق گزارش­‌های این کشور، اپراتور SK Telecom پس از دریافت تاییدیه رگولاتوری در قطع سرویس‌­ها، دقیقا این اقدام را پیاده سازی کرده‌­اند. همچنین در ابتدا این اپراتور از تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۰ شروع به قطع این سرویس در شهرهای کوچک مثل سجونگ کرده و در نهایت به سئول، آخرین مکانی که شبکه در آن قطع خواهد شد، خواهد رسید.

مشترکین دیگر نمی‌توانند از طریق شبکه ۲G خدمات دریافت کنند

با قطع این سرویس مشترکین این اپراتور از این به بعد نمی­‌توانند با شبکه ۲G تماس های تلفنی برقرار کنند یا پیام­­های مختلف از طریق این شبکه بفرستند یا از سایر خدمات از قبیل دیتای موبایل یا … استفاده کنند.

هدف اپراتور کره ای ارایه سرویس های پیشرفته تر به مشترکین

هدف اصلی این اپراتور را نیز باید به این علت دانست که مشترکین بتوانند از سرویس­‌های پیشرفته‌­تر این اپراتور مثل ۳G,4G,5G استفاده کنند و بهره مند شوند و همچنین خدمات و فعالیت­‌های اپراتور SK Telecom از طریق این شبکه ها پیشرفت کرده و به ارائه خدمات بهتری بپردازند.

ارایه سرویس های بهتر با قیمت پایین تر توسط SK Telecom

برای مثال اپراتور پیشرفته کشور کره جنوبی از طریق سرویس های ۳G,4G,5G مزایای اقتصادی و مالی بهتری به مشترکین خواهد داد به این صورت که با استفاده مشترکین از سرویس­‌های این اپراتور به ارائه پیشنهاد تخفیف در صورتحساب ماهانه یا گوشی های جدید می­‌پردازند و علاوه بر اینکه از خدمات مالی و اقتصادی این اپراتور بهره‌­مند خواهند شد، سرویس­‌های بهتر با قیمت پایین‌­تری دریافت خواهند کرد. همچنین این اپراتور در راستای بهبود خدمات، به برخی شماره‌­ها اجازه داده تا بتوانند سرویس های ۲G خود را در مدت زمان بیشتری یعنی تا سال ۲۰۲۱ در اختیار داشته باشند و سپس به قطع آن اقدام کنند.

نگار افتخار