مهندسین مخابرات آلمانی اپراتور DT طی هفته‌ی جاری ۱۵۰۰۰ آنتن دیگر مربوط به شبکه‌ی خود را بروزرسانی می‌کنند. این بروزرسانی به‌صورت نرم‌افزاری انجام خواهد گرفت. شهرهای بزرگی مانند نورمبرگ و هانوفر در بین مهمترین شهرهایی هستند که این ارتقای نرم‌افزاری در آن‌ها صورت خواهد گرفت.

سرویس ۵G اپراتور آلمانی بر روی چه باند فرکانسی است؟

در حال حاضر، تمرکز ۵G اپراتور DT بر باندهای فرکانسی ۲٫۱ GHz و ۳٫۶ GHz است که هرکدام مکمل دیگری در سرعت برون‌دهی شبکه و نیز پوشش شبکه است. ۱۵۰۰۰ آنتن جدید ارتقایافته در باند فرکانسی ۲٫۱ GHz کار می‌کنند. این اپراتور همچنین گزارش می‌دهد که در مناطق روستایی، شبکه به سرعتی بیش از دو برابر آنچه قبلاً توسط مشتریانی که سرعت‌های بالای ۲۲۵ Mbps تجربه کرده‌اند، دست یافته است. در مناطق شهری، این سرعت به ۶۰۰ Mbps-800 Mbps نیز در حالت نرخ داده‌ی اوج رسیده‌است.

DT اپراتوری پیشرو در صنعت آلمان

اپراتور DT به جایگاه پیشروی خود در ۵G  و در آینده‌ی صنعتی کشور آلمان بسیار امیدوار است. ایشان همچنین به پوشش ۴ برابری DT نسبت به بزرگترین رقیب خود یعنی Vodafone در کشور آلمان نیز اشاره کردند.

به زودی ۴۰ میلیون مشترک آلمانی از شبکه ۵G بهره‌مند می شوند

لازم به ذکر است که بحران COVID-19 توفقی در  اجرای شبکه‌ی ۵G ایجاد نکرده است. در ماه اخیر، DT خبر داد که ۱۶ میلیون نفر از مردم آلمان می‌توانند از شبکه‌ی ۵G این اپراتور استفاده نمایند که این رقم به ۴۰ میلیون نفر تا اواسط جولای افزایش خواهد یافت.

۲ وندور اریکسون و هواوی در کنار DT

با اینکه سایر کشورها خریداری تجهیزات از شرکت هوآوی را به‌دلیل مسائل امنیتی مورد اشاره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا منع کرده‌اند، اما اپراتور DT خریداری RAN از شرکت‌های اریکسون و هوآوی را همچنان در دستور کار خود قرار داده‌است. این اپراتور در این رابطه قبلاً اظهار داشته‌است که در بخش آنتن، از بعد فنی ارتقای تجهیزات ۴G از یک وندور به ۵G از وندوری دیگر عملاً غیر ممکن است. به‌همین علت، این اپراتور قراردادهای جدید ۵G RAN خود را با هر دو وندور اریکسون و هوآوی به ثبت رسانده‌است. از منظر core شبکه، اپراتور DT سال قبل تصمیم گرفت تا شرکت چینی را در این مورد خاص کنار گذارد. core شبکه وظیفه‌ی پردازش اطلاعات شبکه را برعهده دارد که نسبت به RAN، به مسائل امنیتی حساس‌تر است.

علی اعتمادی

منبع:

https://www.fiercewireless.com/operators/deutsche-telekom-updates-15k-antennas-to-5g