اپراتور SK Telecom ، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی، اعلام نمود که با شرکت فناوری‌ مرکز تماس تلفنی Genesys آمریکا همکاری کرده است تا یک سرویس مرکز تماس با استفاده از هوش مصنوعی راه اندازی کند.

در نظرسنجی ((بازسازی انقلاب)) از میان ۱۲۰۰ مدیر اجرایی ارشد در سراسر جهان، ۷۵ درصد اعلام کردند که در حال شتاب بخشیدن به سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های هوشمند هستند و ۷۲ درصد گفتند که این کار را در واکنش به رقبا انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که برای ادامه فعالیت خود باید راه‌هایی برای بهبود بهره‌وری پیداکنند و فرصت‌های جدیدی برای رشد و بهبود کارایی کارکنان خود نیز به وجود آورند تا از این طریق به رشد مورد نظر خود نیز دست یابند و بتوانند با رقبای خود مقابله کنند. اخیراً محبوبیت مراکز تلفنی هوش مصنوعی افزایش یافته است زیرا آنها می‌توانند با استفاده از فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی برای پاسخگویی به سوالات ساده و تکراری کاربر، کارهایی را که توسط نمایندگان مرکز تماس تلفنی انجام می شود کاهش دهند. بدین ترتیب از این قدرت هوش مصنوعی استفاده کرده و بهبود خدمات را در پی خواهد داشت.

SK Telecom  اعلام کرد که با Genesys ، که نرم‌افزار مرکز تماس را به بیش از ۱۰ هزار شرکت در ۱۰۰ کشور جهان ارائه می دهد، برای ادغام فناوری‌های خود برای یک سرویس مرکز تماس AI مبتنی بر ابر، همکاری کرده است. این دو شرکت قصد دارند تا سال ۲۰۲۴ به عنوان بازیکن برتر در مارکت مرکز ارتباطات ابری کره جنوبی شناخته شوند.

همکاری‌های رقبا نیز در خدمات مرکز تماس AI انجام شده است.

اپراتور KT پلتفرم مرکز تماس هوش مصنوعی خود را در ماه فوریه سال جاری میلادی به سیستم خدمات مشتریان هیوندای معرفی کرده است.

اپراتور LG Uplus همچنین در اوایل این ماه با مشارکت با شرکت LG CNS ،یک شرکت فعال در زمینه‌ی سرویس‌های IT ، خدمات مرکز تماس AI  را راه اندازی کرد.

فاطمه بختیاری

www.koreaherald.com