دو کمپانی بزرگ گوگل و اریکسون از آغاز همکاری خود را برای توسعه مشترک راه‌کارهای ۵G در بستر ابر و لبه شبکه خبر داده‌اند. این دو کمپانی اعلام کرده‌اند که برای کمک به ارائه دهندگان خدمات ارتباطی در راستای تحقق تحول دیچیتالی آن‌ها و توسعه راهکارهای جدید برای کسب درآمد بیشتر از خدمات ۵G همکاری‌های خود را ایجاد کرده‌اند.

در سالیان اخیر و در سطح جهانی، روند تحولات دیجیتالی به سمتی رفته است که صنایع مختلف، از جمله ارائه دهندگان خدمات ارتباطی، خرده فروشان، تولید کنندگان، مشاغل مرتبط با حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات رسانه / سرگرمی از سمت مشتریان خود برای ایجاد تجربه‌های مدرن و دیچیتال تحت فشار هستند. در همین راستا و در جهت کمک به این مشاغل در پاسخ‌گویی به انتظارات کاربران، Google Cloud و اریکسون در تلاشند تا راه حل‌های جدید و فناورانه را در مرکز بسیار پیشرفته نوآوری اریکسون، موسوم به آزمایشگاه های Silicon Valley D-15، توسعه داده و این راهکارها را به صورت زنده در پلتفرم چندلایه ۵G اریکسون در این آزمایشگاه‌ها آزمایش کنند.

بر همین اساس، توماس کوریان ، مدیرعامل Google Cloud می‌گوید: “سازمان ها فرصتی فوق العاده برای تحقق تحول دیجیتال تجارت خود با استفاده از ۵G و قابلیت‌های ابری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در لبه‌ها دارند. ما مفتخریم که با اریکسون همکاری می‌کنیم تا با ایجاد بنیادی برای ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و بنگاه های اقتصادی کمک کنیم تا از فناوری ابری و خدمات مختلف در بستر آن، از هسته شبکه مخابراتی گرفته تا لبه ها و محل های شرکت بهره مند شوند.”

نیکلاس هولدوپ ، مدیر بخش آمریکای شمالی اریکسون نیز در همین راستا می‌گوید: ۵G یک بستر قدرتمند نوآوری است، که همراه با قابلیت‌های ابری، توانایی سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال را تقریبا در تمام بخش‌ از صنعت یا جامعه را دارد. ما از همکاری خود با گوگل هیجان‌زده‌ایم زیرا با مشتریان خود درگیر هستیم تا از توانایی های ترکیبی خود برای حل چالش های تجاری در دنیای واقعی به نفع مصرف کنندگان ، شرکت ها و کل جامعه استفاده کنیم.”

شایان ذکر است که اریکسون و گوگل قبلاً برای ایجاد امکان تغییر شکل دیجیتالی شبکه‌های موبایل اپراتورها از طریق راه‌حل‌های container-based، ابری و مشارکتی همکاری‌هایی را توسعه داده بودند.

حسین صفی

https://b2n.ir/q10366