Jazz بزرگترین اپراتور شبکه موبایل پاکستان در جهت تحول دیجیتال در این کشور ارائه خدماتی را در حوزه های مختلف از خرید و پرداخت الکترونیک تا بهداشت و پزشکی در دستور کار قرار داده است. به عنوان مثال، کاربرانی که حساب کاربری Jazzcash(کیف پول الکترونیکی) دارند می­توانند هرگونه صورت حساب خرید لوازم را از این طریق پرداخت کنند. علاوه بر این به کاربران در رزرو بلیت قطارکمک می­کند. اپراتور Jazz اخیرا با  شرکت حمل و نقل Careem  همکاری­هایی را شروع کرده است تا فرآیند حمل و نقل کارمندان راحت­تر و سریع­تر انجام شود و این مسئله به چابکی محیط­های کاری کمک شایانی خواهد کرد.

این اپراتور همچنین مرکز همکاری­های ملی در اسلام آباد را با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی کرده است تا ارتباط بین کارآفرینان و سرمایه­گذاران و نوآوران را به وجود آورد و از این طریق ایده­های جدیدی را توسعه دهد.

این اپراتور کارهای ارزشمندی در زمینه Mobile-Health انجام داده است و وجود اپلیکیشن­های Healthpass به مدیریت بهتر هزینه­های بهداشتی و درمانی کمک کرده است. در واقع این اپراتور، برای مشتریان خود این امکان را فراهم می­کند تا در ازای دسترسی راحت به سرویس­های مراقبت­های درمانی که در اپلیکیشن Healthpass معرفی شده است، هزینه سرویس را با Jazzcash  پرداخت کنند. کاربران Jazz با نصب این اپلیکیشن روی گوشی  با شماره همراه خود هویت پیدا می کنند. بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه­ها و بیمارستان­ها در سراسر پاکستان عضو این اپلیکیشن هستند و هرکاربر با ورود به این اپ، قسمت­های مختلف درمانی اعم از بخش­های دندان پزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه­ها و… را در صفحه اصلی اپ می بیند و در صورت استفاده از مراکز درمانی معرفی شده در این اپلیکیشن می­تواند پرداخت­های صورت حساب را با Jazzcach انجام دهد و از تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی بهره مند شود. نمونه­هایی از مراکز درمانی که عضو این اپلیکیشن هستند در زیر ذکر شده است.

در ادامه نمای کلی این اپلیکیشن نشان داده شده است که کاربر می تواند اپلیکیشن را از Googleplay دانلود کند و مرکز درمانی که از سرویس آن بهره مند شده است را پیدا کند  و در ازای دریافت تخفیف هزینه آن سرویس را بپردازد.

علاوه بر این، وزارت ارتباطات و فن­آوری اطلاعات (MoIT) در این کشور، سیاست پاکستان دیجیتال را برای سرعت بخشیدن به توسعه بخش IT و بخش­های مرتبط با اقتصاد پاکستان تدوین کرده است.

هدف اصلی این سیاست، توجه به نقش مهم فناوری اطلاعات (IT) در همه بخش­های توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

این سیاست همچنین فرصت­هایی را برای کارآفرینان محلی و شرکت­ها در کسب مهارت، تجربه و اعتبار برای رقابت در سطح بین المللی فراهم می­کند.

همچنین وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان، اکوسیستم دیجیتال را در پاکستان با مشارکت فعال همه ذینفعان، به وجود آورده است.